استفاده یک‌هزار معلول از ۶۰ سفر رایگان با اتوبوس و مترو

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد از استفاده یک هزار معلول از ۶۰ سفر رایگان با اتوبوس و قطار شهری در هر ماه خبر داد.

به گزارش ایمنا، خلیل الله کاظمی اظهار کرد: پس از تصویب لایحه اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان، بند ۲۷ منشور حقوق و مسئولیت‌های شهر نشینی و در راستای ایجاد رفاه برای معلولان جسمی و حرکتی و تسهیل در ارائه خدمات حمل و نقل عمومی درون شهری اتوبوس و قطار شهری در مهر ماه از سوی شورای اسلامی شهر مشهد برای هر فرد معلول با درجه شدید و خیلی شدید ۶۰ سفر رایگان در هر ماه در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ این مصوبه سامانه‌ای توسط سازمان فاوا برای ثبت نام معلولان راه اندازی شد، افزود: معلولان با مراجعه به این سامانه اقدام به ثبت نام و پس از تأیید و احراز هویت آنها از سوی سازمان بهزیستی من کارت به نام فرد معلول صادر می‌شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار نفر از معلولان دارای معلولیت‌های شدید و خیلی شدید در این سامانه ثبت نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد پس از تأیید سازمان بهزیستی برای یک هزار و هشت معلول «من کارت» صادر شده است.

وی ادامه داد: معلولانی که این کارت‌ها برای آنها صادر شده است می‌توانند در هر ماه ۶۰ سفر رایگان با قطار شهری داشته باشند.

کاظمی تصریح کرد: این کارت‌ها با مراجعه به باجه‌های شارژ من کارت هرماه به میزان ۶۰ سفر شارژ می‌شود و باید در همان ماه استفاده شود زیرا سفرهای استفاده نشده در ماه قبل برای ماه بعد ذخیره نخواهد شد.

کد خبر 413444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.