گندزدایی روزانه پارکینگ‌های سطح شهر  برای مقابله با کرونا

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: پارکینگ‌های شهر روزانه گندزدایی می‌شوند.

داریوش امانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ضدعفونی و گندزدایی پارکینگ‌ها در مقابله با شیوع بیماری کرونا ویروس، اظهار کرد: پارکینگ‌های سطح شهر شامل محوطه داخلی، آسانسورها، دستگیره‌ها و کارت‌هایی که به رانندگان تحویل داده می‌شود، در روزهای اخیر مستمر ضدعفونی شده و این اقدام در راستای هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هر شهروند موظف به رعایت موارد بهداشتی در مقابله با شیوع این بیماری است، اما متصدیان پارکینگ‌ها نیز موظف شدند مستمر نقاط پرخطر پارکینگ را ضدعفونی کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس، متصدیان مکلف به استفاده از دستکش و رعایت موارد بهداشتی هستند، تصریح کرد: دوره آموزشی برای متصدیان پارکینگ‌ها گذاشته شده و اقلام بهداشتی شامل دستگاه‌ها و محلول ضدعفونی، دستکش، پارچه تنظیف به منظور گندزدایی مداوم پارکینگ‌ها تهیه و در اختیار متصدیان پارکینگ قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ایمن‌سازی و ضدعفونی تاکسی‌های درون شهری و خودروهای حمل و نقل عمومی تا اعلام شرایط عادی در دستور کار قرار دارد، گفت: با هزینه بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال برای تمام خطوط تاکسی شهر اصفهان دستگاه‌های گندزدایی تهیه شده و در اختیار مسئولان خطوط قرار گرفته تا روزانه سه مرتبه گندزدایی و ضدعفونی اجرا شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برای تاکسی‌های گردشی نیز خودروهای گندزدا با مراجعه به نقاط پرتردد سطح شهر نسبت به گندزدایی آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های آموزشی برای رانندگان ۹ هزار تاکسی زرد که ۶۰ درصد گردشی و ۴۰ درصد در خطوط فعالیت دارند، از جمله اقدامات سازمان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است، گفت: تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی بین رانندگان تاکسی و آموزش‌های مجازی برای این دسته از رانندگان از دیگر اقدامات انجام شده بشمار می‌رود.

کد خبر 413428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.