زباله‌گاه قدیمی تبریز تا یک ماه آینده به صورت کامل بسته می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز گفت: زباله گاه قدیمی تبریز تا یک ماه آینده به صورت کامل بسته می شود و پسماندهای جدید تولیدی شهر در سلول های جدید و پیشرفته مرکز دفن فنی و مهندسی تبریز دفن خواهد شد.

به گزارش ایمنا، علیرضا اصغری با بیان اینکه زباله گاه قدیمی تبریز از چند هفته پیش در حال ساماندهی است، اظهار کرد: تمامی ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند در حال فعالیت هستند و تا یک ماه آینده تلاش می‌کنیم تا این زباله گاه قدیمی به صورت کامل بسته شود.

وی افزود: ۲۰ دستگاه کمپرسی سازمان پسماند و ۱۰ دستگاه کمپرسی قرارگاه خاتم الانبیا در کنار دیگر لودرها و دیگر ماشین آلات سازمان در حال فعالیت است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه دفن اصولی و بهداشتی پسماندهای بیمارستانی و پزشکی نیز از دیگر اولویت‌ها است، گفت: باتوجه به اینکه بی خطر سازی و عادی سازی پسماندهای پزشکی و بیمارستانی بر عهده تولید کننده است.

وی عنوان کرد: شهرداری تبریز روی دفن اصولی و بهداشتی این پسماندهای پزشکی و بیمارستانی تلاش می‌کند و با آهک و آب آهک این پسماندها دفن می‌شود.

اصغری با اشاره به اقدمات انجام شده در خصوص ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش این ویروس بین پاکبانان گفت: مواد ضدعفونی و ماسک در اختیاز پاکبانان قرار داده‌ایم تا آنها با تمام توان برای تمیزی شهر تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: دو دستگاه خودروی فورد تمام مکانیزه مدرن به ارزش سه میلیارد تومان برای حمل پسماندهای عادی شده بیمارستانی اختصاص یافت و از روز شنبه پسماندهای عادی شده بیمارستانی با آنها منتقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با تاکید بر ضرورت احداث نیروگاه زباله سوز تبریز اظهار کرد: طبق قانون در شهر تبریز باید نیروگاه زباله سوز احداث شود و امیدواریم با همت شورای شهر این نیروگاه احداث شود.

کد خبر 413423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.