افتتاح ۴ ایستگاه مترو در نیمه اول سال ۹۹

مدیرعامل شرکت مترو تهران از افتتاح چهار ایستگاه مترو در نیمه اول سال آینده در صورت تأمین منابع مالی خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی امام درباره افتتاح چهار ایستگاه مترو در نیمه اول سال آتی اظهار کرد: این موضوع در صورت تأمین منابع مالی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه اوراق مشارکت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی مربوط به سال ۹۷ برای تکمیل خطوط شش و هفت مترو تهران در پایان تیر سال ۹۸ منتشر شد، عنوان کرد: این در حالی است که تنها ۱۹۰ میلیارد تومان از این اوراق مشارکت که مربوط به بانک صنعت و معدن است به دست ما رسیده که آن نیز در مهر امسال هزینه شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه ۹۱۰ میلیارد تومان باقیمانده مربوط به بانک آینده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود آنکه شهرداری وثیقه لازم را تأمین کرده است، اما با وجود گذشت هفت ماه همکاری لازم از سوی بانک مذکور برای آزاد شدن ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به شهرداری وجود ندارد لذا این مبلغ به صورت غیرقانونی در بانک آینده باقی مانده است.

وی افزود: در نتیجه شرکت مترو اکنون، هم ناچار به پرداخت سود سه ماهه به حساب خریداران اوراق مشارکت است و هم سهم ۵۰ درصدی دولت را از این اوراق پرداخت می‌کند.

امام تاکید کرد: در صورت آزاد شدن این مبلغ توسط بانک آینده می‌توانستیم حداقل سه ایستگاه دیگر در سال جاری به افتتاح و بهره‌برداری برسانیم همچنین ورودی دو ایستگاه نواب و مهدیه نیز به علت کمبود منابع مالی به تأخیر افتاده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در پایان سال جاری مبلغ دیگری در اختیار شرکت مترو قرار نمی‌گیرد آزاد شدن ۹۱۰ میلیارد تومان توسط بانک آینده می‌تواند به افتتاح و بهره‌برداری حداقل چهار ایستگاه در سال آتی کمک کند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطرنشان کرد: دولت نیز با مشکلات مالی مواجه است به همین دلیل در سال جاری تنها ۵۵ میلیارد تومان به مترو اختصاص داد که ۳۵ میلیارد تومان از این مبلغ را به پیمانکاران پرداخت کردیم.

منبع: فارس

کد خبر 413415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.