صادقی: در پذیرش و اعلام شیوع کرونا در کشور تأخیر وجود داشت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مراجع قضایی باید با کسانی که متولی بعضی حوزه‌های عمومی هستند و مانع انجام توصیه‌های پزشکی می شوند قاطعانه برخورد کنند.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون وضعیت شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که این روزها نبود آن احساس می‌شود، وجود مرکزی برای مدیریت بحران است. بخش زیادی از نارسایی‌های موجود در کشور به دلیل اختلال و از هم گسیختگی نظام کلان مدیریت کشور است که باعث هدر رفتن امکانات و موازی کاری شده است.

وی افزود: در مجلس دهم قانونی با نام قانون مدیریت بحران تصویب شد که در آن تمامی ابعاد بحران و قانون شورای عالی مدیریت بحران کشور پیش بینی شده است. بیش از ۶ ماه از ابلاغ این قانون می‌گذرد، اما هنوز اقدامی جهت عملی شدن آن صورت نگرفته است. اجرای این قانون می‌تواند نابسامانی‌های موجود در کشور را برطرف کرده و تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط را حول یک مجموعه واحد ساماندهی کند.

صادقی تاکید کرد: در حال حاضر اکثریت داروخانه‌ها فاقد مواد ضدعفونی و تجهیزات بهداشتی هستند، در این زمینه نیز نوعی سردرگمی و ناهماهنگی در تهیه این اقلام وجود دارد. از همین رو نامه‌ای توسط جمعی از نمایندگان برای تسریع در اجرای قانون مدیریت بحران خطاب به رئیس‌جمهور تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر همه، شیوع بیماری کرونا را به عنوان بحران تلقی کنند عزم جدی‌تری برای مقابله با این ویروس صورت می‌گیرد؛ همان طور که در حوادث آبانماه بیش از ١٨٠ شهر کشور درگیر ناآرامی بود، اما سرانجام به نوعی مدیریت شد؛ بنابراین اگر برای مقابله با این بیماری نیز عزمی مشابه وجود داشته باشد ظرفیت برطرف کردن آن وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جامعه پزشکی و کادر پرستاران علی‌رغم همه کمبودها فداکارانه به مقابله با این بیماری پرداخته‌اند. رهبر انقلاب تاکید کردند محوریت مقابله با این بحران به وزارت بهداشت و درمان سپرده شود و همه دستگاه‌ها هماهنگ و همسو با این وزارتخانه در جهت برطرف کردن این بحران گام بردارند.

صادقی یادآور شد: نشانه‌های این بیماری از اوایل بهمن‌ماه در کشور آشکار شد اما متأسفانه به دلیل راهپیمایی ٢٢ بهمن و برگزاری انتخابات هرگونه خبر مربوط به این ویروس با برخورد شدید سیاسی انکار می‌شد و به نوعی در پذیرش و اعلام شیوع این بیماری در کشور تأخیر وجود داشت. انجام پروازها به چین نیز از دیگر عوامل رخداد این بحران است.

وی ادامه داد: جای تأسف دارد کسانی که متولی بعضی حوزه‌های عمومی هستند، مانع انجام توصیه‌های پزشکی شدند که مراجع قضائی باید قاطعانه با این افراد برخورد کند.

صادقی با بیان اینکه اسلام دینی عقلانی بوده و بدیهی است، خاطرنشان کرد: در دین اسلام تاکید شده در شرایط سخت، اعمال عبادی از انسان سلب می‌شود و در قرآن نیز تاکید شده خود را با دست خود به هلاکت نیاندازید اما متأسفانه برخی نگرش‌های متحجرانه در ذهن اشخاصی که خود را محور اکثر امور می‌دانند وجود دارد. خوشبختانه با ورود مقام معظم رهبری به این مسئله، مشکلات در حال برطرف شدن است.

کد خبر 413410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.