۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کشف داروی کرونا تکذیب شد

چند روز پیش خبری مبنی بر تولید داروی درمان بیماری کرونا در سایت‌های خبری و شبکه‌های مجازی منتشر شد که این خبر از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی تکذیب شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پس از احتکار ماسک و مواد ضد عفونی کننده، این بار سودجویان از حربه جدیدی استفاده کرده و با انتشار خبری مبنی بر تولید داروی درمان بیماری کرونا به اقدامات خود چهره جدیدی دادند، اما این داروها تقلبی و فاقد هرگونه تاثیر علمی برای درمان بیماری کرونا است و مورد تأیید هیچ نهاد علمی در کشور نیست.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هماهنگی سازمان غذا و دارو، کشف هر گونه داروی ضد کرونا تا این لحظه را قویاً رد کرده و پس از برگزاری جلسات فشرده کارشناسی، شایعات منتشر شده در فضای مجازی با عنوان اسپری و داروی گیاهی و هر گونه شایعه دیگر در خصوص واکسن‌های ضد کرونا را کذب محض و صرفاً سودجویی شیادان می‌داند.

به گفته مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مراتب برای مجازات خاطیان به نهادهای ذیربط اعلام خواهد شد و از مردم نیز درخواست می‌شود اخبار را فقط از مراجع ذی صلاح دنبال کنند. هر گونه پیشرفتی در این خصوص، فوراً از طریق مراجع رسمی به اطلاع مردم خواهد رسید.

کد خبر 413401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.