با برترین برنامه‌های کتابخوان فارسی آشنا شوید

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در توسعه هر جامعه‌ای عوامل فرهنگی خصوصاً سرانه مطالعه کتاب آن جامعه است. خواندن کتاب از جمله مهم‌ترین مهارتی است که فرد آن را در سنین پایین آموزش می بیند و تاثیر آن تا پایان زندگی به همراه او است؛ بنابراین به نظر می‌رسد ضروری است که مطالعه به عادتی درونی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیوع بیماری کرونا و توصیه‌های بهداشتی در خصوص ماندن در خانه منجر به ایجاد فرصت آزاد زیاد برای افراد شده است؛ این زمان آزاد ممکن است منجر به بی حوصلگی و حتی ناامیدی برخی از افراد شود در صورتی که با استفاده مفید از این زمان می‌توان آن را تبدیل به یک فرصت برای مجهز کردن خود به اطلاعات مفید و خواندن کتاب‌هایی کرد که ممکن بود هیچگاه برای مطالعه آن‌ها فرصت پیدا نکنیم. مطالعه منجر به استحکام فکری و قدرت تفکر منطقی خواننده می‌شود. زمانی که نام مطالعه می‌آید برخی به یاد کتاب، روزنامه یا مجلات فیزیکی می‌افتند که ممکن است در حال حاضر از دسترس آن‌ها خارج باشد همچنین بسیاری از افراد ممکن است عادت به مطالعه روزانه نداشته باشند یا به دلیل کمبود وقت کم‌تر مطالعه می کرده‌اند مطالعه کتاب‌های دیجیتال و گوش دادن به کتاب‌های صوتی دو راه حلی است که می‌توان برای این مشکلات پیشنهاد کرد؛ اما دسترسی قانونی که در آن حقوق مؤلف و ناشر حفظ شده باشد نیز دارای اهمیت است. اپلیکیشن‌های کتاب دیجیتال بهترین شیوه برای دسترسی به فایل متنی و صوتی کتاب است؛ به همین دلیل در ادامه شما را با برخی از نرم افزارهای کتاب دیجیتالی فارسی که کتاب‌هایی را به صورت فایل pdf یا صوت و بعضاً به صورت رایگان دراختیار مخاطبان قرار می‌دهند، معرفی کنیم.

فیدیبو

فیروزان دیجیتال بوک نام کامل این اپلیکیشن است که با شعار "حس خوب خواندن" از سال ۹۲ شروع به کار کرد و بیش از ۳۹ هزار کتاب در آن موجود است. با نصب آن بر روی گوشی، تبلت یا ویندوز به راحتی می‌توانید فایل کتاب‌های روانشناسی، فلسفه، رمان، مجلات و… را تهیه کنید، همچنین در این نرم افزار کتاب‌های صوتی نیز وجود دارد. برخی از این فایل‌ها به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و برای برخی دیگر باید هزینه پرداخت شود. گفته می‌شود این فروشگاه کتاب دیجیتالی بیشترین میزان تنوع کتاب را در نسبت با سایرین دارد. از جمله ویژگی‌هایی که برای آن ذکر شده است می‌توان به خواندن کتاب بدون نیاز به اینترنت، مطالعه رایگان نسخه نمونه از تمامی کتاب‌ها (رایگان و غیر رایگان پیش از خرید)، امکان خرید از سراسر دنیا، وجود کتاب‌های صوتی در آن، وجود کتاب‌های ناشران برتر، امکان تنظیم فونت، رنگ، زمینه و نور صفحه، اشاره کرد. همچنین ازجمله معایب آن می‌توان به کم بودن کتاب‌های رایگان اشاره کرد.

طاقچه

نرم افزار طاقچه نیز با هدف دسترسی قانونی به فایل کتاب، کتاب صوتی، مجله و روزنامه از سال ۹۲ شروع به کار کرد. شعار این نرم افزار "نزدیک ترین کتاب فروشی شهر" است. دومین دوره مسابقه " بخون و ببر" که توسط برنامه خندوانه برگزار شده بود با همکاری طاقچه صورت پذیرفت. در این نرم افزار می‌توان هزاران کتاب رایگان یافت همچنین قابلیت نصب بر روی گوشی، تبلت یا ویندوز را دارد. این برنامه دارای بخشی به اسم کتابخانه همگانی است که با عضویت یک، سه یا شش ماهه در آن می‌توان نسخه کامل بسیاری از کتاب‌های آن را دریافت کرد. یکی از قابلیت‌های این نرم افزار این است که به وسیله آن فرد می‌تواند قسمت مورد علاقه خود از کتاب را با سایر کاربران به اشتراک بگذارد. از جمله ویژگی‌های مثبت این برنامه می‌توان به داشتن کتابخانه همگانی، قیمت مناسب، دارا بودن امکان حالت شب و.. اشاره کرد. قابل ذکر است که تنوع کتاب طاقچه از فیدیبو کم‌تر است.

کتاب راه

کتابراه نیز امکان دانلود بیش از هزار کتاب الکترونیکی رمان،شعر، روانشناسی، تاریخی، مجله و کتاب صوتی را فراهم کرده است. این برنامه را می‌توان بر روی گوشی و ویندوز نصب کرد. در آن می‌توان پرفروش‌ترین کتاب ماه و سال ، تازه‌های فروش و تازه‌ترین کتاب‌های رایگان این برنامه را دید همچنین امکان ارسال اطلاعات کتاب برای سایرین را نیز فراهم کرده است. اپلیکیشن کتاب راه به جای فرمت PDF از فرمت EPUB استفاده می‌کند که امکان بزرگ و کوچک کردن بخشی از متن کتاب را به مخاطب می‌دهد.از قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به ارائه کتاب صددرصد رایگان در آخر هفته‌ها اشاره کرد در واقع با وجود اینکه کتاب‌های رایگان بیشتری در مقایسه با دو برنامه دیگر دارد اما تنوع کتاب کمتری نسبت به آن دو دارد. از جمله مزایای این برنامه می‌توان به پشتیبانی خوب، قیمت مناسب، کتاب‌های رایگان بیشتر و امکان تغییر سایز و اندازه نوشته اشاره کرد.

کتاب سبز

اپلیکیشن کتاب سبز دیگر برنامه کتاب خوانی است که بیش از ۱۰ هزار جلد فایل متنی و صوتی را در خود دارد. برای استفاده از قابلیت‌های این برنامه ابتدا باید در آن عضو شد. همچنین می‌توانید لیست کتاب‌های تازه و پر فروش را در آن ببینید. از جمله قابلیت این برنامه می‌توان به امکان اشتراک گذاری کتاب، قابلیت جستجو بر اساس نام کتاب، نویسنده و مترجم و دسته بندی کتاب بر اساس موضوعات مختلف اشاره کرد.

فراکتاب

فراکتاب همان آوا بوک سابق است. این برنامه نیز تقریباً دو هزار کتاب متنی و صوتی را در بر دارد. این برنامه یک فروشگاه و کتابخوان دیجیتال است که پس از پرداخت هزینه کتاب می‌توانید فایل آن را دریافت و مطالعه کنید. از جمله مزایای این برنامه می‌توان به تنوع فراوان اشاره کرد؛ در آن کتاب‌هایی با موضوعات رمان، ادبیات داستانی، آشپزی، کودک و نوجوان، بهداشت و سلامت، ورزشی و گردشگری و… را می‌توان یافت.

کد خبر 413389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.