زیباسازی آتلانتا با همیاری شهروندان

شهردار آتلانتا، مرکز و بزرگ‌ترین شهر ایالت جورجیا در ایالات متحده آمریکا، در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت برنامه‌ای را برای زیباسازی و فضاسازی برای پیشواز سال نو در شهر اجرا کند تا برای شهروندان خود فرصتی برای گرد هم آمدن در فضایی زیبا و سبز ایجاد کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار آتلانتا گروهی از طراحان، معماران و حتی مردم شهر را به همکاری برای طراحی فضاها و خیابان‌های شهر دعوت کرد تا با طرح ایده‌های خلاقانه، او را در رسیدن به هدف زیباسازی شهر یاری کنند. شهروندان با اشتیاق تمام از این برنامه استقبال کردند و ایده‌های خود را برای ایجاد محله‌هایی زیباتر و پویاتر با شهردار و طراحان شهری به اشتراک گذاشتند.

سرمایه‌گذاری، طراحی کارشناسانه و حمایت مداوم دولت می‌تواند شهروندان را در تبدیل خیابان‌ها، فضاهای پارک خودروها و اموال عمومی به مکان‌هایی فعال‌تر، پویاتر و ایمن‌تر تبدیل کند.

پیش از این طراحی کلانشهر آتلانتا به گونه‌ای بود که تردد خودروها در خیابان‌ها عبور و مرور افراد پیاده و دوچرخه‌سواران را با مشکل مواجه می‌کرد. حتی بسیاری از خودروها از پیاده‌روهای وسیع عبور می‌کردند که همین امر سلامت مردم را با تهدید جدی مواجه می‌کرد. به همین منظور شهردار تصمیم گرفت تحولاتی در وضعیت ناامن شهر ایجاد کند و برای این کار مبالغ زیادی را هزینه کرد.

زیباسازی محله‌ها و ایمن‌سازی محل تردد شهروندان در اولویت برنامه‌های شهردار و مقامات مسئول قرار داشت که برای رسیدن به این هدف می‌بایست تعدادی از خیابان‌های هر محله به روی خودروها بسته شود. مسئولان با استفاده از بهترین ایده‌های مطرح شده فضاهای شهری را با دقت تمام از نو طراحی کردند و مکان‌هایی پویا برای گرد هم آمدن مردم به وجود آوردند.

پروژه فوق اولین اقدام مقامات رسمی کلانشهر آتلانتا برای زیباسازی شهری و تبدیل خیابان‌ها به مکان‌هایی برای گرد هم آمدن مردم بود. شهردار از بودجه‌های مربوط به زیرساخت‌های حمل‌ونقل برای رسیدن به اهداف خود و ایجاد فضاهای غیر متعارف بهره برد و مکان‌هایی عمومی برای افزایش هویت فیزیکی، فرهنگی و اجتماعی شهر به وجود آورد.

برنامه زیباسازی شهری تأثیرات مثبت زیادی بر شهر و ساکنان آن می‌گذارد چرا که:

· به شهروندان کمک می‌کند محیط‌های اطراف خود را بهبود بخشند.

· منابع کافی را در اختیار مردم می‌گذارد تا به اهداف عمومی خود دست یابند.

· فرهنگ ایجاد و حفظ فضاهای عمومی امن و خلاق را در میان مردم ترویج می‌دهد.

· باعث افزایش زیبایی شهر به خصوص در مکان‌های متروکه می‌شود.

· از طریق بستن خیابان‌ها به روی خودروها، فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه سواری را در میان مردم ترویج می‌دهد.

کد خبر 413384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.