دلیلی برای افزایش قیمت برخی کالاها نیست/ متخلفان را معرفی می‌کنیم

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران گفت: قطعاً ورود تعزیرات و حتی در نظر گرفتن سنگین‌ترین مجازات‌ها هم برای برخورد با متخلفان کافی نیست بلکه راه چاره رفع این معضلات افزایش عرضه به دنبال افزایش تقاضاست.

محمدعلی اسفنانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تلاش برای تأمین اقلام مورد نیاز مردم در آستانه نوروز، اظهار کرد: همه اقلام نوروزی مانند میوه، گوشت و مرغ و دیگر کالاهای مورد نیاز مردم تا چند برابر مورد نیاز تأمین شده و مردم می‌توانند بدون نگرانی کالای مورد نیاز خود را به موقع و با قیمت مناسب تهیه کنند.

وی با اشاره به آثار روانی اتفاقات اخیر بر بازار، افزود: گاهی مواقع شاهد نوساناتی در حوزه قیمت کالاها هستیم به ویژه در روزهای اخیر که قیمت گوشت قرمز بدون دلیل افزایش پیدا کرد و حتی برخی ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان گرانفروشی گوشت را داشتند هر چند برخی توجیهات مانند عدم خرید آلایش گوسفندی را مطرح کردند که از نظر تعزیرات قابل قبول نیست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران از تشکیل پرونده‌هایی در این خصوص خبر داد و گفت: قطعاً ورود تعزیرات و حتی در نظر گرفتن سنگین‌ترین مجازات‌ها هم برای برخورد با این عده کافی نیست بلکه راه چاره رفع این معضلات افزایش عرضه به دنبال افزایش تقاضاست.

وی در خصوص کمیاب شدن یا گرانی برخی اقلام شامل میوه و تره‌بار، تصریح کرد: برای نمونه لیموترش که به وفور در بازار وجود داشت و توجه چندانی هم به آن نمی‌شد امروز در بازار نایاب شده و با قیمت ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود و یا در مورد زنجبیل هم این کالا چیزی نیست که مردم بخواهند برای خرید آن هجوم ببرند اما این موضوعات حاکی از سو استفاده برخی افراد سودجو از این فضاست.

اسفنانی با تاکید بر اینکه باید فضای روانی جامعه را با افزایش عرضه و کنترل قیمت‌ها مدیریت کرد، گفت: حداکثر قیمت شقه گوشت گوسفندی بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان است، دام زنده و گوسفند آماده کشتار در شهرستان‌های استان تهران موجود است و اگر این کشتارها هم به بازار عرضه شوند احتمالاً قیمت گوشت گوسفندی تا ۷۰ هزار تومان هم کاهش پیدا کند.

وی در خصوص علت افزایش قیمت حبوبات، اظهار کرد: سازمان تعزیرات متولی قیمت گذاری و بیان دلیل آن نیست اما معتقدم که دلیلی برای افزایش قیمت این بخش وجود ندارد و اتحادیه‌های مربوطه باید بر این حوزه نظارت کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران از کشف ۵ میلیون ماسک احتکار شده و تحویل به مراجع پزشکی خبر داد و افزود: از زمان تشکیل پرونده تا تحویل ماسک‌ها ممکن است چند روز طول بکشد اما به زودی همه مکشوفات این بخش در اختیار وزارت بهداشت قرار داده خواهد شد.

وی با تاکید بر اعلام اسامی متخلفان گفت: به محض قطعی شدن آرا و حکم صادره متخلفان و محتکران ماسک، اسامی آنها را اعلام می‌کنیم.

کد خبر 413382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.