در کمیته فنی فدراسیون دو نفر تصمیم می‌گیرند/ بازگشت به قهقرا فایده ای ندارد

عضو کیمته فنی فدراسیون فوتبال و پیشکسوت تیم ملی گفت: در کمیته فنی فدراسیون فقط دو نفر بودند که تصمیم می‌گرفتند. آن‌ها بیرون تصمیم می‌گرفتند و می‌آمدند با ما به عنوان مشورت، مثلاً انتخاب می‌کردند!

محمود یاوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال، اظهار کرد: همیشه گفته‌ام که نظرم در کوتاه مدت با مربی ایرانی است. به خاطر آنکه دم مسیحایی که مربی ایرانی شب مسابقه و بیست و چهار ساعت قبل از آن دارد را هیچ مربی خارجی ندارد؛ زیرا باید قلب‌ها، ایده‌ها، تفکرات و ایدئولوژی یکی باشد.

وی افزود: در درازمدت برای مثال اما آقای کیروش اگر بحث هزینه‌ها و نوع برخوردهای فرهنگی ایشان را در نظر نگیریم، دو دوره ما را به جام جهانی بردند. کوتاه مدت مربی ایرانی را ترجیح می‌دهم چون ما مربیان هم‌چون وحید هاشمیان، مهدی مهدوی کیا و جواد نکونام داریم.

پیشکسوت تیم ملی فوتبال با انتقاد از توجه به مربیان توانمند ایرانی، خاطرنشان کرد: وقتی شما نمی‌توانید آقای قلعه‌نوعی را به خاطر تعهدی که به باشگاه دارد و باشگاه نیز روی او سرمایه گذاری کرده به تیم ملی ببرید و یا آقای دایی را نمی‌خواهید، چرا آقای وحید هاشمیان را انتخاب نمی‌کنید که سابقه مربی گری در تیم پنجم آلمان را دارد و کلاس‌های آلمان و انگلیس را گذرانده است و شخصیت بارز و خوبی دارد. یا آقای مار کار آقاجانیان که هشت سال در کنار کی روش بود و یا جواد نکونام که مربیان زیادی را دیده‌است و با بزرگانی کار کرده‌است.

وی اضافه کرد: بالاخره این افراد هستند و زمانی ما جوان بودیم، جای بزرگترها را گرفتیم و ۴۳ سال در این عرصه کار کردیم. حالا هم با استناد به همان می‌گویم که باید به مربیان جوان راه دهید که تا جوان هستند اشتباه کنند، تجربه پیدا کرده و کیفیت‌شان بهتر شود. ولی متأسفانه در مملکت دو بار میز گرد تشکیل می‌دهند؛ یکی بعد از باخت و دومی بعد از انتخاب که هر دوی آن اشتباه است.

در کمیته فنی دو نفر تصمیم می‌گیرند!

یاوری با بیان اینکه در کمیته فنی فدراسیون فوتبال خبری از میزگرد نیست، تصریح کرد: قبلاً هم گفتم باز هم می‌گویم کمیته فنی ما میزگرد نیست بلکه میز دو نفره است. که من اصلاً دو بار رفته‌ام که متوجه شدم اشتباه کردم و آمده‌ام بیرون چون دیده‌ام آن طور که باید باشد نیست.

وی افزود: آن‌هایی که مشورت می‌کنند چرا بعد از انتخاب مشورت می‌گیرند؟ چرا قبل از باخت میز گرد تشکیل نمی‌دهند؟ این‌ها همه بهانه‌های بیخودی است که همه می‌فهمند جریان چه بوده‌است.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا پیش از انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال با اعضا کمیته فنی مشورت می‌شود یا خیر، بیان کرد: به نظرم در این باره نپرسید بهتر باشد. من دو بار به دعوت کمیته فنی به آنجا آمده‌ام و هر دو بار هم با ناراحتی رفتم. چون در کمیته فنی فقط دو نفر بودند که تصمیم می‌گرفتند. آن‌ها بیرون تصمیم می‌گرفتند و می‌آمدند با ما به عنوان مشورت، مثلاً انتخاب می‌کردند!

وی اضافه کرد: من موافق این مسئله نیستم. بحثش را نمی‌خواهم بکنم چون آقایان در فوتبال ما زحمت می‌کشند، ولی به نظر من در این بحث نظرات شخصی را اعمال می‌کنند. بیشتر از این نیز در این خصوص نمی‌توانم توضیح بدهم.

نمی‌خواهید مربیان ایرانی را ببینید!

یاوری با اشاره به نبود سابقه ملی در کارنامه اسکوچیچ، گفت: در نهایت به نظرم اسکوچیچ مربی با شخصیتی است و آدم باسواد و کارکرده‌ای البته در رده باشگاهی است. او هم مثل برانکو در اولین زمانی که سرمربی تیم ملی ایران شد هویت ملی نداشت، اما سابقه باشگاهی داشت؛ برانکو با دینامو زاگرب و جاهای دیگری کار کرده‌بود. برانکو زمانی که به ایران آمد هویت ملی پیدا کرد. اسکوچیچ نیز در عرصه باشگاهی در عرض سه سال پنج باشگاه عوض کرده‌است که همه‌ی آن‌ها با توافق بوده است. او آدم جنتلمنی است و دنبال مسائل مالی نیست.

وی افزود: اگر شما کی روش را آوردید، اگر کسی را نمی‌آورید که بالاتر از او باشد حداقل در حد کی روش باشد. اینکه به قهقرا برگردیم فایده‌ای ندارد. من با کمال احترامی که برای آقای اسکوچیچ قائل هستم ولی در فوتبال ما امثال آقای اسکوچیچ فراوان داریم. ما باید از این جوانانی که خودمان داریم استفاده کنیم و من واقعاً متأسفم هستم که شما می‌بینید امثال علی دایی، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی، کریم باقری و جواد نکونام را، ولی نمی‌خواهید ببینید!

در فوتبال ایران خیلی زود دیرمان می‌شود

پیشکسوت تیم ملی در خصوص اینکه با هجمه‌هایی که از سوی کارشناسان به سمت اسکوچیچ روانه می‌شود آیا او می‌تواند نتیجه بگیرد، اظهار کرد: مخالف انتخاب اسکوچیچ هستم، اما در حال حاضر باید حمایت کرد، حتی کنارش ایستاد و اجازه داد تا روحیه و شخصیتش حفظ شود چون شخصیت و کاراکتر خوبی دارد.

وی اضافه کرد: فوتبال ایران فراتر از آسیا است. انتخاب مربی با تأخیر انجام شد و متأسفانه تمام وقت را از دست می‌دهند و آن موقع کار دقیقه نودی می‌شود. ما مدت‌ها است در فوتبال ایران خیلی زود دیرمان می‌شود و از این جهت باری به هر جهت می‌شویم و نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم، اما باید از آقای اسکوچیچ حمایت کرد.

کد خبر 413369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.