‌مأموریت ستاد سفرهای نوروزی اصفهان برای مقابله با کرونا تغییر می‌کند

‌ ‌ شهردار اصفهان گفت: مأموریت‌های ستاد سفرهای نوروزی شهر اصفهان تغییر خواهد کرد و شهرداری با همه امکانات به کمک افرادی می‌رود که برای مقابله با ویروس تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، قدرت اله نوروزی در جلسه اضطراری مدیریت بحران ویژه مقابله با شیوع کرونا در شهر اصفهان که با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، مسئولان انتظامی و نظامی، معاونان شهردار، رؤسای سازمان‌ها و مدیران مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان، برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت و شرایط ویژه ای در شهر اصفهان حاکم است و همه وظیفه داریم با بسیج همه امکانات در راستای مقابله با شرایط مسیری را در پیش بگیریم که مردم با مشاهده فعالیت‌های انجام شده، در آرامش و آسایش زندگی کنند.

وی ادامه داد: قدردانی ویژه داریم از همه پزشکان و پرستارانی که برای رسیدن به نتیجه در این راه فعالیت می‌کنند و با اقدامات خود برای تاب آوری شهر و تزریق امید به مردم قدم برمی دارند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ایثار و از خودگذشتگی در هر مقطعی از تاریخ در کشور ما به گونه‌ای بروز و ظهور یافته است، گفت: زمانی در جنگ تحمیلی عشق و ایثار در جوانان ما بروز پیدا کرد و امروز هم پزشکان و پرستاران یک صدا و همراه در مقابله با این مسئله تلاش می‌کنند.

المان «پرستار» سال آینده در شهر اصفهان نصب می‌شود

وی بیان کرد: به پاس عشقی که پرستاران و پزشکان این روزها از خود نشان داده اند، محل‌هایی را به نام پرستار و به نام پزشک در شهر اصفهان نامگذاری خواهیم کرد.

نوروزی ادامه داد: ۲۳ اردیبهشت سال آینده روز جهانی پرستار است، المان پرستار نیز در شهر اصفهان آماده و با حضور پرستاران و پزشکان در شهر رونمایی و نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی خدمات شهرداری‌ها جنبه استمرار دارد و نمی‌توان آنها را متوقف یا تعطیل کرد، گفت: با تعطیلی برخی ادارات و سازمان‌ها ارائه خدمات هم قطع می‌شود. برخی کارکنان شهرداری نمی‌توانند در محل کار حاضر نشوند اما باید تدبیری اندیشیده شود تا کارهای شهروندان بیشتر به صورت غیرحضوری انجام شود و مراجعات به حداقل برسد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: همه واحدها در شهرداری و شهر برای ضدعفونی کردن مکان‌های مورد نیاز تلاش کردند و جا دارد تا اقدامات تخصصی از سوی نهاد متولی یعنی دانشگاه علوم پزشکی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در مقطعی از زمان به سر می بریم که به نوروز نزدیک می‌شویم، گفت: امسال هم شهر آماده نوروز می‌شود چراکه نوروز تعطیل شدنی نیست اما مأموریت‌های ستاد نوروزی تغییر خواهد کرد و شهرداری با همه امکانات به کمک افرادی می‌رود که برای مقابله با ویروس تلاش می‌کنند.

نوروزی با بیان اینکه از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، برنامه‌های نوروز تعطیل اعلام شد، اظهار کرد: این به معنای این نیست که فضای سبز زیباسازی و گل کاری نشود بلکه برای شاداب شدن مردم امسال گل کاری در سطح شهر دو برابر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استقبال از سال جدید به معنای عدم مقابله با ویروس کرونا نیست، گفت: همه تجهیزات شهری آماده است تا هر روز کار ضدعفونی را انجام دهیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: باید با ابتکار و خلاقیت هم با کرونا مقابله کنیم هم فضای شهر را شاد نگه داریم و در این راستا آماده ایم نقطه نظرات مختلف دستگاه‌های دیگر را استفاده کنیم.

میز خدمت مناطق و سازمان‌ها برای آموزش به کار گرفته شود

وی بیان کرد: کارکنان پسماند، پاکبانان، باغبانان، رانندگان تاکسی و اتوبوس و آتش نشانان نباید از امکانات بهداشتی و ضدعفونی محروم باشند. همچنین شهرداری آمادگی دارد در همه نقاط شهر به مرکز بهداشت کمک کند که به همین علت شهرداری روز گذشته لایحه ۱۰ میلیارد تومانی برای مقابله با کرونا را به شورای شهر تقدیم و مصوبه آن را دریافت کرد.

نوروزی اظهار کرد: مواد ضدعفونی در مخازن بزرگ باید در همه مناطق شهر اصفهان آماده باشد، جلوی در همه سازمان‌ها و مناطق شهرداری هم باید یک میز خدمت باشد تا آموزش‌های لازم را به مردم و ارباب رجوع ارائه کند.

وی بر ضدعفونی مساجد شهر هم تاکید کرد و گفت: اگر مکانی در شهر وجود دارد که دسترسی به امکانات ضدعفونی ندارد، شهرداری آماده اقدام در این زمینه است.

شهردار اصفهان از آماده باش ۱۰۰ درصدی ستاد مدیریت بحران شهر اصفهان طی شبانه روز خبر داد و افزود: تلاش ما این است تا حتی یک نفر هم به خاطر قصور ما آسیب نبیند و اقدامات ما در شهرداری بر اساس سیاست‌های تعیین شده در کشور و استان خواهد بود.

شهرداری از همه سرمایه‌های خود برای آرامش مردم استفاده کرده است

در ادامه این جلسه، علیرضا نصر اصفهانی با بیان اینکه مأموریت ما این است در فضای همدلانه و با هم افزایی از آلام مردم بکاهیم تا احساس تنهایی نکنند، اظهار کرد: از روزهای ابتدایی شیوع کرونا تلاش ما این بود که به سهم خود در این زمینه قدم برداریم و انصافاً اقدامات خوبی هم از سوی مدیریت شهری انجام شد.

وی افزود: شهرداری از همه سرمایه‌های در اختیار خود برای آرامش بخشی به مردم استفاده کرده است و اعضای شورای شهر هم بنا را بر این گذاشتند که این مواجهه را به عنوان تکلیف برای خود بدانند و قالب جلسات شورای شهر هم جنبه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به خود گرفته است.

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: از مجموعه اقدامات اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان هم که در زمینه اطلاع رسانی به مردم در خصوص ویروس کرونا تلاش کرده و در این زمینه پیشرو بوده اند، قدردانی می‌کنم.

وی گفت: همه سازمان‌ها، نهادهای انتظامی و نظامی و بخش‌های خصوصی و دولتی اهتمام کرده اند و اولویت خود را مقابله با شیوع کرونا قرار داده اند.

کد خبر 413350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.