یک کرونایی از بیمارستان فرار کرد

زلزله در هرمزگان، کشف موادضدعفونی کننده وبهداشتی در لرستان، ​​​​​​​ابتلای دومین نفر به کرونا در شهرضا، ابتلای ۱۲ خوزستانی به کرونا و دستگیری سارق اینترنتی در تربت جام عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری سه شنبه_۱۳ اسفند_ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک جوان کرونایی که روز گذشته (دوشنبه) با تأیید ابتلای وی به ویروس کرونا در قرنطیه قرار گرفته بود، امروز از بیمارستان فرار کرد.

منابع خبری یمنی امروز (سه‌شنبه) خبر دادند که یک جوان یمنی اهل استان حضرموت (تحت کنترل دولت منصورهادی) که به ویروس کرونا مبتلا بود، از بیمارستان فرار کرده است.

به نوشته وبگاه المشهد الیمنی، این جوانی یمنی که اولین مورد شناسایی شده به ویروس کرونا محسوب می‌شود؛ به تازگی از یک کشور خارجی وارد یمن شده بود. مسئولان دولت مستعفی منصور هادی، نام این کشور را اعلام نکرده‌اند.

به گفته منابع بیمارستانی استان حضرموت، این جوان ابتدا در بیمارستان «البرج» در شهر «مکلا» بستری شد و پس از اینکه آزمایشات ابتلای او به کرونا را تأیید کردند؛ قرار بر این بود که صبح امروز برای گذراندن دوره قرنطینه و درمان به بیمارستان «ابن سینا» بعنوان بزرگترین بیمارستان حضرموت منتقل شود، اما بیمار پیش از اعزام فرار کرد.

مسئولین استان حضرموت گفته‌اند که مردم نگران نباشند و اوضاع عادی است و در صورت ابتلای هر فردی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برخی منابع از ابتلای دومین فرد به ویروس کرونا در استان حضرموت یمن خبر داده بودند که منابع بیمارستانی این استان، آن را تکذیب کرده‌اند.

دستگیری سارق اینترنتی در تربت جام

عامل سرقت اینترنتی به مبلغ بیش از ۲۰۴ میلیون ریال در تربت جام شناسایی شد.

سرهنگ غلام محمد قهستانی فرمانده انتظامی تربت جام گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان و مراجعه به پلیس فتا مبنی بر اینکه مبلغ ۲۰۴ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال از حساب بانکی اش بدون اطلاع او برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: کارشناسان پلیس فتای تربت جام با انجام اقدامات علمی و فنی عامل برداشت‌های غیر مجاز را در یکی از شهرهای تهران شناسایی و با دستور قضائی وجوه برداشت شده توقیف وبه حساب شاکی عودت و پرونده برای دستگیری متهم به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

فرمانده انتظامی تربت جام گفت: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم مربوطه با راه اندازی یک سایت جعلی و ارسال لینک آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های کوتاه، افراد را به درگاه جعلی بانک هدایت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کرد.

سرهنگ قهستانی افزود: این اپلکیشن‌ها شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی می‌باشد و به هیچ عنوان نباید آن‌ها را بر روی گوشی تلفن همراه نصب کرد، به نحوی که استفاده و فعالسازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است.

او در پایان ادامه داد: از شهروندان خواستارم تا در صورت مشاهده چنین اپلیکیشن‌هایی در فضای مجازی به منظور شناسایی و دستگیری طراحان آن، موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cybepolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.

ابتلای ۱۲ خوزستانی به کرونا

تاکنون ۱۲ مورد جدید ابتلاء به کروناویروس در خوزستان مشاهده شده و ۱۰ نفر فوت شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ابتلای ۱۲ مورد جدید ابتلاء به کروناویروس در خوزستان خبر داد.

علی احسان‌پور در خصوص آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان خوزستان بیان کرد: طی ۲۴ ساعته گذشته ۱۲ مورد جدید ابتلاء در استان اثبات شده که از این تعداد ۴ مورد در اهواز، یک نفر اندیمشک، ۴ مورد شوشتر، یک نفر امیدیه، یک نفر مسجدسلیمان و یک مورد در شادگان بوده است که این مورد در شادگان اولین مورد اثبات شده این شهرستان بوده است.

وی افزود: با احتساب این ۱۲ مورد، مبتلایان به کروناویروس در خوزستان به ۴۲ مورد افزایش یافته است.

احسان‌پور با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته میزان مراجعین به بیمارستان رازی به عنوان بیمارستان اصلی استان قریب به ۲۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: در این ۲۴ ساعت تعداد بیماران مشکوک بستری شده در این بیمارستان نیز قریب به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: تا کنون ۱۰ مورد ابتلای قطعی استان پس از انجام اقدامات درمانی بهبود یافته‌اند و با تأیید پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان بیان کرد: از ۴۲ مورد ابتلای قطعی استان، متأسفانه تاکنون ۱۰ نفر جان باخته‌اند.

ابتلای دومین نفر به کرونا در شهرضا

حجت الله تنهایی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا ضمن تأیید دومین مورد مبتلا به کرونا در شهرضا اظهار داشت: تمام کارهای ضروری بهداشتی مطابق با دستور العمل‌های وزارت کشور در شهرضا انجام شده است.

او تصریح کرد: در ادامه مراقبت‌های بیماران تنفسی بستری در بیمارستان صاحب الزمان (عج) شهرضا و گرفتن نمونه از افراد مشکوک به بیماری کرونا شامگاه یکشنبه ۱۱ اسفند ماه دومین مورد مثبت کرونا از بیماران بستری به کرونا تأیید گردید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: این فرد جوان پس از دریافت درمان‌های لازم در بیمارستان با حال عمومی خوب با توصیه بهداشتی جهت مراقبت‌های لازم در منزل ترخیص شد

تنهایی گفت: مطابق دستور العمل کشوری بیماری کرونا، اطرافیان بیمار بهبود یافته به مدت چهارده روز تحت نظارت خواهند بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: بهترین راه مقابله با این بیماری پیشگیری بوده و هر شخص باید بهداشت فردی را رعایت کند و به نکات بهداشتی توجه داشته و عمل کنند.

کشف موادضدعفونی کننده وبهداشتی در لرستان

محتکران موادضدعفونی کننده وبهداشتی در لرستان دستگیر شدند.

مهدیان نسب فرمانده انتظامی لرستان فرمانده انتظامی لرستان گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با فروش و عرضه خارج از شبکه کالا و مواد بهداشتی و پزشکی با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا مأموران انتظامی استان طی گشت زنی و کنترل‌های نامحسوس از احتکار مقادیر زیادی محصولات بهداشتی مطلع شدند.

وی افزود: در این رابطه مأموران انتظامی شهرستان‌های بروجرد، کوهدشت و دلفان تعداد ۱۲ هزار جفت دستکش لاتکس و همچنین مقدار ۹۰۰ لیتر الکل کشف و ضبط نمودند.

این مقام انتظامی گفت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند.

فرمانده انتظامی لرستان گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته این محصولات بهداشتی به زودی در شبکه توزیع قرار گرفته و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مهدیان نسب در ادامه یادآور شد: خادمان مردم در نیروی انتظامی با محتکران مواد بهداشتی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند بشدت برخورد خواهد کرد.

سردار مهدیان نسب از هموطنان خواست: در صورت مواجهه با موارد مشکوک همچون حمل و فروش محصولات بهداشتی و ضد عفونی به خصوص در شرایطی که مردم نیاز به این کالاها دارند طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ موضوع را اطلاع دهند.

زلزله در هرمزگان

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ در مقیاس ریشتر استان هرمزگان- حوالی کوخرد را در ساعت ۱۵:۰۱ لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۲۰ کیلومتری زمین بود.

جمع آوری بیش از هزار قلیان در بندرعباس

ویروس کرونا موجب جمع آوری بیش از هزار عدد قلیان در بندرعباس شد.

سرهنگ علی اصغر عبادی، رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان گفت: مأموران انتظامی استان بیش از هزار عدد قلیان از واحدهای متخلف شهر بندرعباس جمع آوری کردند.

سرهنگ عبادی افزود: با توجه به ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی و نوار ساحلی بندرعباس برای پیشگیری از شیوع کرونا این قلیان‌ها از واحدهای متخلف جمع آوری شد.

او گفت: در بازدید از ۸۷ واحد صنفی چایخانه، سفره خانه‌های سنتی و کافی شاپ‌های سطح شهرستان بندر عباس، از ۱۹ واحد صنفی تعهدات لازم گرفته شد و ضمن ابلاغ اخطاریه پلمپ به ۹ واحد صنفی، فعالیت ۸ واحد صنفی هم متوقف شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان گفت: سلامت شهروندان جز خط قرمز پلیس بوده و با هر فرد یا واحد صنفی، که به هر نحوی سلامت جامعه و شهروندان را به مخاطره بیاندازد، بر خورد قانونی خواهد شد.

بر اساس مصوبه شورای سلامت شهرستان بندرعباس عرضه قلیان در همه کافی شاپ ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و نوار ساحلی شهر بندرعباس به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، ممنوع است.

کد خبر 413339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.