وضعیت نازنین زاغری از زبان سخنگوی قوه قضائیه/ دورکاری کارکنان بلامانع است

وضعیت سلامتی نازنین زاغری از زبان سخنگوی قوه قضائیه، کشف بیش از ۱۰ تن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی طی ۲۴ ساعت گذشته، دستگیری یک اکیپ شکارچی متخلف در ثلاث باباجانی و مجازات اعدام در انتظار احتکارکنندگان مایحتاج مردم عناوین بسته خبری اجتماعی - سه شنبه ۱۳ اسفندماه- است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در مورد وضعیت نازنین زاغری گفت: وی در سلامت کامل است و دیروز هم با خانواده‌اش تماس داشت اما خبرهایی منتشر و در پی آن فضایی ایجاد می‌شود این در حالی است که وقتی خبر سلامتی داده می‌شود، کسی توجه نمی‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سلامت زندانی‌ها بویژه زندانی‌های امنیتی افزود: بیش از ۵۴ هزار نفر از زندانی‌ها به مرخصی رفته‌اند و اقدامات بسیار خوبی با همکاری وزارت بهداشت انجام شده است.

سخنگوی قوه قضائی گفت: در مورد سایر زندانی‌هایی که در موردشان صبحت شده است برخی از زندانی‌ها اصلاً در زندان نیستند و یک نفر دیگر هم مقدمات اعطای مرخصی برای او فراهم شده است و ظرف امروز یا فردا به مرخصی می‌رود.

وی اضافه کرد: برای ما زندانی امنیتی و غیر امنیتی تفاوتی ندارد و سلامت همه برای ما مهم است و می‌توانم ادعا کنم شرایط نگرانی و وضعیت زندانیان امنیتی به مراتب نسبت به سایر زندان‌ها بهتر است.

مجازات طویل‌المدت و اعدام در انتظار احتکارکنندگان

سخنگوی قوه قضائیه گفت: حسب مورد اتهام احتکار کنندگان مایحتاج مردم، افساد فی الارض صدر ماده دو قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاع و اختلاس است و مجازات آن اعدام خواهد بود همچنین مجازات‌های دیگر طویل المدت پنج تا ۲۰ سال را خواهند داشت.

اسماعیلی افزود: ۱۱ پرونده ظرف یک هفته در دادسرای عمومی و انقلاب تهران منتهی به کیفرخواست و به دادگاه ارجاع شد و پرونده‌ها با عنوان اخلال در نظام مایحتاج عمومی مردم در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلال نظام اقتصادی ارجاع شده است.

وی گفت: این پرونده‌ها به زودی و ظرف چند روز آینده به صورت علنی برگزار و اسامی این افراد اعلام می‌شود و مجازات‌های سختی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود.

کشف بیش از ۱۰ تن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی طی ۲۴ ساعت گذشته

سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به کشف بیش از ۱۰ تن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی طی ۲۴ ساعت گذشته، مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای بهداشتی را اولویت اول این پلیس عنوان کرد.

وی افزود: در طرح سراسری مقابله با احتکار کنندگان کالا به ویژه تجهیزات بهداشتی، در بازرسی از انبارها و مراکز توزیع طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ تن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی و تولید ماسک، ۴۴۷ هزار و ۱۹۵ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۴۲ هزار و ۴۷۰ عدد انواع ماسک، ۴۰۳ هزار و ۲۲۵ عدد انواع دستکش بهداشتی، ۱۵۰۰ بطری انواع مواد ضد عفونی کننده احتکاری کشف و پس از طی مراحل قانونی توسط مراجع مربوطه به مراکز بهداشتی تحویل و در این رابطه ۸ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

مقیمی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده است مبارزه با جرم احتکار کالا تشدید و کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی به صورت مستمر و شبانه روزی با بازدید میدانی از انبارهای کالا نحوه توزیع کالا و تجهیزات بهداشتی را رصد اطلاعاتی می‌کنند.

۲۰ درصد به مستمری مددجویان کمیته امداد در سال ۹۹ اضافه می‌شود

سید مرتضی بختیاری کمیته امداد رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پیش‌بینی می‌شود برای سال آینده ۲۰ درصد به میزان مستمری مددجویان کمیته امداد بر اساس آنچه در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است افزوده شود.

وی افزود: بر اساس پیشنهاد دولت کل بودجه کمیته امداد در سال ۹۹ حدود ۵ هزار میلیارد است که مانند سال‌های گذشته درصدی از آن محقق نمی‌شود و بخشی از آن‌هم در حوزه حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و دیگر موارد در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار می‌گیرد.

وی افزود: اختصاص بخشی از بودجه به سازمان مدیریت بحران کشور برای تمامی دستگاه‌ها است و در قانون نیز به این موضوع تأکید شده است.

دستگیری یک اکیپ شکارچی متخلف در ثلاث باباجانی

جهانگیر امیری رئیس حفاظت محیط زیست ثلاث باباجانی از دستگیری یک اکیپ شکارچی متخلف که اقدام به شکار ۶ قطعه کبک در منطقه هماجگه این شهرستان کرده بودند، خبر داد.

وی افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست ثلاث باباجانی در حین گشت کشف و ضبط ۶ قطعه کبک از شکارچیان غیر مجاز در ثلاث باباجانیو کنترل منطقه با یک اکیپ از متخلفین شکار کبک مواجه شدند که از آن‌ها تعداد ۶ قطعه کبک وحشی، ۲ قبضه اسلحه شکاری، ۱۸ عدد فشنگ و ۳ رشته تور دام زنده گیری کشف و ضبط شد.

دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی بلامانع است

سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با کرونا و حفظ سلامت کارکنان و ارباب رجوع ابلاغ کرد که بر این اساس ارائه خدمات الکترونیکی توسط کارکنان دستگاه‌ها به شکل دورکاری بلامانع است.

در این بخشنامه که به تمام دستگاه اجرایی ابلاغ شد، امده است که دستگاه‌ها باید لوازم بهداشتی (ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده) برای کارکنان خود فراهم کند.

تمام مکاتبات بین دستگاه‌ها و ادارات تابعه از طریق اتوماسیون اداری انجام شود و علاوه بر آن دستگاه‌ها باید امکان ثبت الکترونیکی درخواست خدمات و مکاتبات شهروندان فراهم کند و در صورت نیاز به مراجعه حضوری نوبت‌دهی الکترونیکی ظرف مدت سه روز فراهم شود.

همچنین مطابق این بخشنامه برگزاری همایش، نشست‌های تخصصی، برنامه‌های تخصصی ممنوع است و اعزام کارکنان برای مأموریت غیرضروری خودداری شود و مأموریت‌های ضروری نیز باید با تأیید بالاترین مقام مجاز در استان انجام شود.

کد خبر 413327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.