امحای پسماندهای عفونی کرونا در سمنان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: تدابیر ویژه برای امحای پسماندهای آلوده به کرونا اتخاذ شده است.

حمید پیوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان اقداماتی را در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به دلیل اهمیت و حساسیت آن انجام داده است.

وی با اشاره به شست‌وشو و ضدعفونی روزانه ۳۵۰ سطل زباله در سطح شهر، خاطرنشان کرد: تهیه و خرید آهک برای گندزدایی و ضدعفونی سطل‌های زباله به صورت ویژه و روزانه در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان به اقدامات انجام شده در این سازمان اشاره و عنوان کرد: محیط اداری سازمان به صورت روزانه ضدعفونی و بین کارکنان و پاکبانان اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی توزیع شده است.

پیوندی با اشاره به لزوم مدیریت پسماندهای عفونی و بیمارستانی گفت: طبق قانون، شهرداری وظیفه‌ای در قبال جمع‌آوری پسماندهای عفونی ندارد.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مسئولیت مدیریت پسماند پزشکی و ویژه بر عهده تولید کننده است، اما به جهت پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، شهرداری سمنان همکاری نزدیکی با بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در این زمینه دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان افزود: در حال حاضر در این شهر پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بعد از اتوکلاو، جمع‌آوری شده و برای دفع تحویل شهرداری می‌شود و بوسیله خودروهای مخصوص به مرکز دفن زباله شهرداری حمل و در کوره زباله‌سوز سوزانده می‌شود.

پیوندی با بیان اینکه خودروهای حمل پسماند و به ویژه خودروهای حمل پسماندهای عفونی روزانه شست‌وشو و ضدعفونی می‌شود، گفت: میزان فعالیت ناوگان جمع‌آوری پسماند عفونی جهت تسریع در مدیریت پسماند عفونی بیمارستان‌های مرتبط با ویروس کرونا افزایش یافته است.

کد خبر 413320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.