۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
تدابیر هند در مقابل کرونا

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان قوانین سفر کشور هند را دچار تغییرات زیادی کرده است؛ مردم آن از سفر به کشور چین منع شده‌اند، گردشگران چینی باید قبل از ورود به این کشور برای گرفتن ویزای جدید اقدام کنند و قرنطینه ۱۴ روزه سفر اعمال می شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌های اخیر حاکی از ابتلای دو مورد جدید به ویروس کرونا در کشور هند بوده است که در مجموع تا کنون شش نفر در این کشور به کووید ۱۹ آلوده شده‌اند. اگرچه اطلاعات دقیقی از منشأ ظهور کرونا ویروس در کشور هند اعلام نشده است با این حال محققان احتمال می‌دهند که ایالت جنوبی کرالا برای اولین بار میزبان بیمار مبتلا به این ویروس بوده است. دو فرد جدیدی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند ساکن دهلی نو و ایالت تلنگانا هستند که این دو از سفرهای اخیر خود به ایتالیا و دبی خبر داده‌اند. دولت هند از تمام تجهیزات خود برای مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا بهره گرفته است و تا کنون از شش نفر فرد مبتلا، سه نفر کامل بهبود یافته‌اند.

دولت هند اقدامات زیادی را برای پیشگیری از گسترش بیشتر کووید ۱۹ در پیش گرفته است و قوانین جدیدی را برای رفت‌وآمدهای داخل و خارج از کشور وضع کرده است. به عنوان مثال، ورود مسافران از ۱۲ کشور جهان نظیر نپال، اندونزی، ویتنام و مالزی با نظارت کامل دولت صورت می‌گیرد. علاوه براین، دولت محدودیت‌های خاصی برای صادرات تجهیزات پزشکی به چین وضع کرده است و تلاش می‌کند از مشاوره‌های سازمان بهداشت جهانی بیشترین بهره را ببرد. تحقیقات نشان داده است که تعداد ۱۶ نفر از مردم هند که در خارج از کشور بسر می‌بردند به ویروس کرونا مبتلا بودند که دولت پس از مراقبت‌های ویژه از این افراد در کشتی‌های خارجی و قرنطینه آن‌ها به مدت ۱۴ روز پس از بهبودی کامل به بیماران اجازه ورود به کشور هند را داد.

دولت هند بر رفت‌وآمد مسافران به داخل و خارج از کشور نظارت کامل دارد به طوری که از تعداد حدود ۲۵ هزار نفری که تا کنون در مرزهای بین هند و کشورهای همسایه در سفر بوده‌اند، تعداد پنج هزار نفر در فرودگاه‌ها تحت کنترل قرار گرفته شده‌اند و بیش از ۱۲ هزار نفر در بندرها مورد آزمایش و مراقبت قرار گرفته‌اند. علاوه براین، مقامات رسمی هند قوانین جدیدی برای مسافران ورودی کشور وضع کرده است و تنها به افرادی اجازه ورود می‌دهد که ویزای خود را از نو گرفته و برگ سبز سلامت را در دست داشته باشند.

هر گونه سفر غیرضروری به کشورهایی نظیر ایران، کره جنوبی، چین و ایتالیا برای مردم هند ممنوع شده است و افرادی که از تاریخ دهم فوریه در یکی از این کشورها بوده‌اند پس از ورود به هند به مدت ۱۴ روز در قرنطینه می‌مانند.

پس از ظهور ویروس کرونا در کشور چین، دولت هند تصمیم گرفت هموطنان مقیم در این کشور را به هند بازگرداند. در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در ووهان، سه هواپیمای هندی به چین سفر کرد و تعداد ۷۲۳ سه نفر از هندی‌ها را به کشور بازگرداند. سپس مقامات رسمی هند هواپیماهای خود را برای بازگرداندن ۱۱۹ نفر از هندی‌ها از کشتی دایموند پرینسس که در بندر یوکوهاما لنگر انداخته بود، راهی کرد و هواپیماهای هندی هنگام بازگشت از سفری که به چین برای رساندن تجهیزات پزشکی نظیر ماسک، دستکش و لباس‌های ایمنی داشتند، تعداد ۷۶ نفر از هندی‌ها را به کشور بازگرداندند. تمام این افراد قرنطینه شدند و پس از صدور سلامت کامل به خانه‌های خود بازگشتند.

کد خبر 413306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.