ساماندهی پیاده‌روها در سطح مناطق ۲۲ گانه تهران

مدیر کل حمل ونقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: نصب راه‌بندهای پیاده‌روها در سطح مناطق ۲۲ گانه به منظور حفظ ایمنی ، تامین آسایش عابرین پیاده و جلوگیری از سد معبر ساماندهی شد.

به گزارش ایمنا، حسین حسینی نژاد با اشاره به پیاده‌راه‌های پایتخت و ساماندهی آن اظهار کرد: مدتها است تردد در پیاده روها برای بسیاری از شهروندان مشکل ساز شده است و مشکلاتی همچون توقف و گاهی تردد وسایل نقلیه سبک خودروهای سواری شخصی و وانت بارها امنیت خاطر شهروندان را به مخاطره انداخته است.

وی گفت: متأسفانه مشکلات مطرح شده و تردد و توقف موتورسیکلت‌ها، عاملی برای ترغیب شهروندان به استفاده از حاشیه خیابان به جای مسیر پیاده رو شده است.

مدیرکل حمل ونقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: متأسفانه پیاده روها در شهرها کارکرد اصلی خود که همان ایجاد پیوند بین شبکه سواره و پیاده است را از دست داده اند از این‌رو چندی پیش برابر دستورالعمل نصب راه بند (استاپر) در پیاده روها، وحدت رویه‌ای در نصب راهبندها در سطح مناطق ۲۲ گانه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برابر این دستورالعمل تیرک‌ها و استاپرها به عنوان موانع کاربردی برای خودروها و عابران و همچنین جدا کردن فضاهای مختلف شهری به کار می‌روند، که ارتفاع راه بندها و تیرک‌ها بین ۴۰ تا ۶۰ سانیتمتر متغیر بوده و در عین حال استقرار آنها در کنار هم با فاصله ۱.۵ متر توصیه شده است تا حداقل عرض حوزه تردد عابران در پیاده روها رعایت شود.

حسینی نژاد تصریح کرد: اکنون بیش از ۶۱۹ محل و بیش از ۱۰ هزار دستک در سطح مناطق ۲۲ گانه ساماندهی شده و استفاده از رنگ‌های زنده و شاد در ساماندهی راه بندها در پیاده روها مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: فارس

کد خبر 413300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.