اجرای تصمیمات ۲۳ گانه در شهر برای مقابله با کرونا

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: برای مقابله با میهمان ناخوانده‌ای که وارد کشورشد، از ۱۰ روز پیش مدیریت شهری اصفهان به حالت آماده‌باش درآمد و در یک جلسه هماهنگی تصمیمات ۲۳ گانه‌ای اتخاذ و به مدیران مناطق و سازمان‌ها ابلاغ شد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده شهردار اصفهان نیز هفت دستور ویژه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به مدیران شهرداری ابلاغ کرد تا برای حفظ سلامت شهروندان و کمک به رفع آلودگی حاصل از ویروس کرونا، از تمام امکانات و ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش زیادی از شهروندان برای سفرهای درون شهری خود از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، ضدعفونی کردن این وسایل از جمله مترو، اتوبوس و تاکسی‌های شهر مورد توجه قرار گرفت و هر شب ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس شهر و ۱۲ رام قطار شهری پس از پایان سرویس‌دهی ضدعفونی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه تمام رانندگان و پرسنل اتوبوسرانی ملزم به رعایت نکات ایمنی و استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی شده‌اند، تصریح کرد: در طول روز سطوح مختلف ایستگاه‌های قطار شهری از جمله پیشخوان‌های فروش بلیت، گیت‌های کنترل بلیت، هندریل‌های پله برقی و پله ثابت، دستگاه‌های خودپرداز و شارژ بلیت و دکمه‌های آسانسور گندزدایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در پنج پایانه سطح شهر اقدامات بهداشتی و ایمنی برای مقابله با ویروس کرونا انجام شده است، گفت: فضاهای عمومی در اختیار پایانه‌ها از جمله راهروها، سکوها، فضای ورودی به پایانه‌ها و محیط پیرامونی آن گندزدایی شده و کف سالن پایانه‌ها با محلول ضد عفونی کننده آنتی‌باکتریال شست و شو می شود.

امیری افزود: یکی دیگر از نقاطی که مورد توجه قرار گرفته، فضاهای عمومی باز از جمله پارک‌ها و المان‌ها و ست‌های ورزشی آن‌ها است که همه روزه ضدعفونی می‌شود، تصریح کرد: سرویس‌های بهداشتی عمومی روزانه در دو نوبت ضدعفونی و هر شب خودروهای حمل زباله با حساسیت بیشتر نسبت به قبل ضدعفونی و شست و شو می‌شود.

وی با بیان اینکه در خطوط پردازش پسماند برای حفظ سلامت بیش از ۱۰۰ نفر از پرسنل اقدامات بهداشتی شده و مواد ضدعفونی کننده در اختیار آنها قرار گرفته است، اظهار کرد: سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان نیز بیش از ۳۰۰ تابلوی شهروندی سطح شهر را به امر آموزش و فرهنگ‌سازی برای مردم اختصاص داد تا راهکارهای پیشگیری و مقابله با کرونا به شهروندان اطلاع رسانی و آموزش داده شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در حال حاضر تمام مراسم‌، جلسات مهم و همایش‌هایی که در سطح شهر به صورت تجمعی انجام می‌شد، لغو شده و اماکن تفریحی ناژوان، تله کابین صفه، شهر رویاها نیز تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه ضدعفونی و گندزدایی فضای عمومی معابر شهر به ویژه محل‌های پرتردد با فعالیت ۲۵ اکیپ ویژه انجام می‌شود، گفت: عملیات ضدعفونی معابر برابر پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

امیری تاکید کرد: در جایگاه مدیران شهری در قبال سلامتی شهروندان و آرامش آنها احساس مسئولیت می‌کنیم، هر چند تمام مسئولیت این موضوع بر عهده شهرداری نیست بلکه به عنوان دستگاه پشتیبانی کننده و یاری رسان در کنار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته تا از این بحران و فضای ناخوشایند عبور کنیم.

وی از تجهیز بازارهای کوثر به امکانات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و افزود: بهره‌برداران بازارهای کوثر موظف شدند نسبت به گندزدایی و استرلیزه کردن تمام تجهیزاتی که مردم در بازارها با آن در ارتباط هستند با استفاده از مواد ضدعفونی اقدام کنند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه ماسک و دستکش بین کارکنان بازارهای کوثر اصفهان توزیع شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ناظران بهداشتی مستقر در بازارها مباحث مربوط به اطلاع رسانی و نکات پیشگیرانه را تخصصی به کارکنان بازار و خریداران انجام می‌دهند.

وی گفت: تمامی شرکت‌های خدماتی موظف هستند که برای کارگران شهرداری، ماسک و مواد ضدعفونی کننده همچنین دستکش یکبار مصرف تهیه کنند و این اقدامات انجام شده و بر آن نظارت لازم می شود.

کد خبر 413298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.