خانواده‌ها در فرایند آموزش مکمل دانش‌آموزان مشارکت کنند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشارکت خانواده‌ها در فرایند آموزش مکمل دانش‌آموزان مؤثر خواهد بود، اظهار کرد: مدیران و معلمان در ارتباط دائم با دانش آموزان باشند تا فرصت‌های یادگیری لازم در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی با حضور در برنامه صبح دیگر شبکه آموزش سیما با قدردانی از همکاری سازمان صداوسیما با آموزش و پرورش، اظهار کرد: مهمترین مأموریت آموزش و پرورش این است که اطمینان پیدا کند که آموزش تعطیل نمی‌شود و ما باید از باز بودن مدارس به خاطر اجتماعات و خطراتی که سلامتی آنان را تهدید می‌کند، جلوگیری کنیم.

وی افزود: خوشبختانه حرکت گسترده‌ای در سطح کشور شروع شده و صداوسیما و شبکه آموزش به کمک نهاد تعلیم و تربیت آمده برای جبران این کاستی کمک می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در کنار همه تلخی‌هایی که این روزها هست این اتفاقی خوب و امید بخش است، گفت: فضای خوبی در خانواده‌های ایجاد کرده به والدین اطمینان داده است چرا که آنها نگران آموزش فرزندان هستند تا در جریان آموزش وقفه ایجاد نشود.

حاجی میرزایی تاکید کرد: از خانواده‌ها می‌خواهم که حتماً این کار را مدیریت کنند چراکه این اقدام بدون مدیریت و همراهی آنان به آن خوبی که انتظار داریم، پیش نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه معلمان و مدیران مدارس به طور جدی در صحنه باشند، گفت: یکی از وظایفی که در سند تحول بنیادین برای آموزش و پرورش پیش بینی شده است این است که نسبت به مسائل روز و نیازهای جامعه واکنش نشان دهد و یکی از واکنش‌ها این است که آموزش بهداشت و سلامت را در سطح معلمان و دانش آموزان گسترش بدهیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: مدیران و معلمان در ارتباط دائم با دانش آموزان باشند تا فرصت‌های یادگیری لازم در اختیار آنان باشد همچنین در حاشیه جلسه هیأت دولت با رئیس سازمان صدا سیما گفت‌وگو کردم تا هرچقدر امکان دارد این ظرفیت آموزشی را افزایش دهند.

حاجی میرزایی اذعان کرد: حدود ٢۵٠ درس با هزار کتاب درسی داریم که نیاز است این فرصت‌ها را تا جایی‌که می‌شود در شبکه آموزش توسعه و افزایش بدهیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی مدارس در هفته آینده ادامه خواهد داشت؟ اظهار کرد: بر اساس اختیارات ستاد ملی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، اعلام تعطیلی مدارس در استان‌ها به این ستاد داده شده است که در آن اخبار و وضعیت استان‌ها رصد می‌شود و متناسب با پیش بینی شرایط، تعطیلی اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: روز جمعه برای هفته آینده تصمیم‌گیری خواهد شد تا تعطیلی مدارس در استان‌ها متناسب با اطلاعات وزارت بهداشت اعلام شود.

حاجی میرزایی در ادامه اضافه کرد: این حادثه تمام خواهد شد و آنچه باقی می‌ماند برگی زرین و درخشان از اهتمام و مسئولیت پذیری جمعی ما برای ارائه راه حل های بدیع و خلاقانه است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امیدوارم این اقدام به یک خاطره به یادماندنی در ذهن دانش آموزان تبدیل شود که در این دوران آموزش تعطیل نشد و مجموعه آموزش‌وپرورش و صداوسیما خدمات خوبی را به آنان ارائه داد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: آنچه تاکنون انجام گرفته رضایت بخش بوده است و دائماً بازخورد گرفته می‌شود و متناسب با بازخورد دانش آموزان واکنش نشان می‌دهیم.

وی در ادامه اضافه کرد: به تدریج آمادگی ما و همکاران برای ارائه مدرن‌تر درس‌ها و استفاده از وسایل کمک آموزشی بهتر، فراهم خواهد شد.

شایان ذکر است؛ وزیر آموزش و پرورش جهت قدردانی از معلمان و مسئولان شبکه آموزش و بازدید از برنامه‌های آموزشی، در برنامه صبح دیگر شبکه آموزش حضور پیدا کرد.

کد خبر 413297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.