مورد مشکوک به کرونا در زندان‌های اصفهان نداشتیم/ مرخصی روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ زندانی

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ زندانی به مرخصی می‌روند و تا به حال مورد مشکوک به کرونا در زندان‌های استان نداشته‌ایم.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اقدامات اداره کل زندان‌های استان اصفهان برای پیشگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: کنترل ورودی و خروجی به زندان، پیگیری ارائه مرخصی به زندانیان دارای شرایط متناسب، تأمین تجهیزات مورد نیاز برای رعایت بهداشت فردی و محیط زندان از جمله اقدامات در این زمینه است.

وی به کاهش ۳۰ درصدی ورودی به زندان‌های استان اصفهان با توجه به شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: میزان ملاقاتی‌ها را نیز به حداقل رسانده‌ایم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان همچنین با بیان اینکه با پیگیری رئیس کل دادگستری استان اصفهان، دادستان اصفهان و رؤسای دادگستری‌های شهرستان‌های استان تاکنون به بیش از چهار هزار زندانی مرخصی داده شده است، ادامه داد: اینکار ادامه دارد و به صورت میانگین روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ زندانی به مرخصی می‌روند.

وی با بیان اینکه نهایت رعایت بهداشت در زندان‌ها انجام می‌شود، افزود: هیچ مورد مبتلای قطعی و مشکوک به ویروس کرونا را تاکنون نداشته‌ایم و هر موردی که احساس کنیم حتی نشانه‌های اولیه بیماری را دارند با فوریت تحت بررسی و قرنطینه قرار می‌دهیم.

گرجی زاده در خصوص استفاده از تجهیزات بهداشتی در زندان برای پیشگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: از این تجهیزات استفاده می‌کنیم، سم زدایی زندان به صوررت مستمر انجام می‌شود و ضدعفونی فضاها را نیز داریم.

کد خبر 413285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.