جهان در تلاش برای یافتن بیمارهای صفر

کووید ۱۹ برای اولین بار در کشور چین ظهور پیدا کرد اما به سرعت در ۷۸ کشور جهان گسترش یافت؛ این ویروس تا کنون در تمام قاره‌ها غیر از قطب جنوب اثری از خود بر جای گذاشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه ویروس کرونا بسیاری از کشورهای سراسر جهان را به خود آلوده کرده است، با این حال تا کنون محققان را از کشف منشأ ظهور خود در این کشورها عاجز کرده است. چیزی که تا به امروز بر کسی پوشیده نیست این است که ویروس کرونا برای اولین بار مردم ووهان، کلانشهری چینی با جمعیتی برابر با ۱۱ میلیون نفر در استان هوبئی، را به خود آلوده کرد و کم کم به دیگر شهرهای چین راه یافت. تا به امروز، کرونا ویروس در ۷۸ کشور جهان شیوع پیدا کرده است، بیش از ۹۰ هزار نفر از مردم سراسر دنیا را به خود آلوده کرده است که از این تعداد بیش از سه هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

یکی از مسائل مهمی که در خصوص ویروس کرونا ذهن بسیاری از مردم و پژوهشگران را به خود مشغول کرده است، این است که منشأ ظهور این بیماری در هر کشور چه شهری بوده است و چه کسی برای اولین بار ناقل کووید ۱۹ بوده است. مجمع اقتصاد جهانی تلاش کرده است با استفاده از اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و سایر منابع قابل اعتماد نمایه‌ای از ظهور و گسترش کرونا ویروس در نقاط مختلف جهان به تصویر بکشد تا شاید از این طریق به منشأ ظهور آن در چین و سایر کشورهای جهان پی ببرد.

نمایه‌ای که منشأ اقتصاد جهانی تهیه کرد منشأ ظهور کرونا را در کلانشهر ووهان معرفی کرده است که به تدریج به شهرهای اطراف و سراسر کشور چین گسترش پیدا کرده است. گزارش‌ها حاکی است در تاریخ بیست و یکم ژانویه ۲۰۲۰ یک عامل ناشناخته منجر به سینه پهلو در ۲۸۲ نفر شد که از این تعداد ۲۷۸ نفر در کلانشهر ووهان چین زندگی می‌کردند. بنابراین پژوهشگران، این شهر را به عنوان منشأ ظهور ویروس جدید معرفی کردند و آن را "کرونا" نامیدند.

تعداد افراد مبتلا به این ویروس روز به روز در چین افزایش می‌یافت و به تدریج آمار جدیدی از وجود این ویروس در سایر کشورهای آسیایی منتشر می‌شد. در بیست و پنجم ژانویه کرونا ویروس اولین اثرات خود را در قاره اروپا بر جای گذاشت و گزارشات از ابتلای سه نفر در این قاره، که همه در کشور فرانسه زندگی می‌کردند، خبر داد. تعداد افراد مبتلا به کووید ۱۹ در قاره اروپا روز به روز افزایش یافت تا اینکه سازمان بهداشت جهانی از ابتلای بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در این قاره خبر داد.

ویروس کرونا تا کنون مردم را بسیاری از کشورهای جهان مبتلا کرده است با این حال، تا کنون، غیر از کشور چین، هیچ آمار دقیقی از منشأ ظهور این ویروس در سایر کشورهای جهان کشف نشده است و بیمار صفر در بیشتر نقاط جهان ناشناخته باقی مانده است.

کد خبر 413283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.