طرح زوج و فرد در اصفهان لغو شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها در شهر تا پایان نوروز تعلیق شد.

داریوش امانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی ها، اجرای طرح زوج و فرد از امروز ۱۳ اسفندماه تا پایان تا پایان نوروز به دلیل تسهیل در تردد شهروندان و تاثبر در کاهش شیوع بیماری کرونا تعلیق شد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند برای افزایش اطمینان خاطر حفظ سلامتی هنگام رفت و آمد در محدوده مرکزی شهر، بدون دغدغه از اجرای طرح زوج و فرد از خودروهای شخصی استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: طرح محدوده زوج و فرد برای مقابله با افزایش آلودگی هوا در هسته مرکزی شهر در خیابان‌های مسجد سید، عبدالرزاق، خیابان بهشتی و کاشانی به سمت هسته مرکزی، خیابان نشاط، چهارراه نقاشی، چهارباغ و باغ گلدسته، حاشیه ابتدای خیابان فردوسی، شمس آبادی و آذر هر روز از ساعت هشت صبح الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۰ اجرا می‌شد.

وی از کاهش ۵۰ درصدی مسافران مترو و اتوبوس در اصفهان به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و تصریح کرد: با توجه به توصیه‌های ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا و تذکرات جدی و تبلیغات گسترده مدیریت شهری در رابطه با تجمع نکردن در محل‌های عمومی و رعایت نکات بهداشتی، بسیاری از شهروندان اصفهانی با همکاری و همراهی همه جانبه تصمیم به ماندن در خانه گرفته‌اند و این موضوع رفت و آمدهای شهری را به شدت کاهش داده است.

امانی با بیان اینکه استفاده شهروندان از تاکسی‌ها نیز کاهش ۴۰ درصدی داشته است، گفت: در ایستگاه‌های تاکسی و خطوط سطح شهر که غالباً در این ایام ترافیک تردد داشتیم، با کاهش قابل توجه حجم مسافران رو به رو شده و تجمع تاکسی در این ایستگاه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به آمار مسافران تاکسی‌های آنلاین افزود: استفاده از تاکسی آنلاین نیز در روزهای گذشته تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه اولویت مدیریت شهری حفظ سلامت مردم و رعایت نکات بهداشتی است، تصریح کرد: مسافرانی که برای ترددهای ضروری از خانه خارج می‌شوند، حتماً پیش از سوار شدن و پس از پیاده‌شدن از وسایل نقلیه دست‌های خود را با آب و صابون یا ژل ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنند تا خطر ابتلا و گسترش ویروس کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: هر شب در ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، تاکسی و مترو عملیات ضدعفونی و گندزدایی انجام می‌شود.

کد خبر 413260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.