اماکن عمومی رشت هر شب ضدعفونی می‌شود

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: از لحظه اعلام خبر شیوع ویروس کرونا، اماکن عمومی و پرتردد این شهر هر شب توسط تیم عملیاتی این سازمان ضدعفونی می‌شود.

بابک رمضانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای ضد عفونی، پاکسازی، گندزدایی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تلاش می‌کنیم و ابزارهای موجود را در جهت بالا بردن ضریب ایمنی سلامت شهروندان بکار گرفته‌ایم.

وی افزود: کارکنان سازمان آتش نشانی هر شب سطوح نیمکت‌های عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس و عابر بانک‌ها را ضدعفونی و پاکسازی می‌کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت عنوان کرد: در این روزهای بحرانی نیروهای آتش نشانی با تمام توان و پشتکار در خدمت شهر و شهروندان هستند.

وی تاکید کرد: شهروندان ضمن رعایت نکات بهداشتی، هنگام استفاده از ترکیبات الکل برای گند زدایی سطوح، آن را به دلیل اشتعال‌زا بودن در مکانی امن همچون بالکن و به دور از دسترس کودکان نگهداری کنند.

همکاری شهروندان در گند زدایی و پاکسازی شهر با آتش نشانان

شهرام مؤمنی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت اظهار کرد: گند زدایی، پاکسازی و ضد عفونی معابر شهری و اماکن عمومی شهر رشت از ساعت ۲۰ هر شب آغاز می‌شود.

وی افزود: شهروندان از ساعت ۲۰ هر شب در شهر تردد نکنند و از پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها و کوچه‌ها جدا خودداری کنند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: این اقدامات برای حفظ سلامت شهروندان است و در تسریع و سرعت بخشیدن به عملیات گند زدایی و ضد عفونی معابر شهری و اماکن عمومی توسط آتش نشانان بسیار مؤثر خواهد بود و دسترسی خودروهای ضدعفونی کننده را به معابر و کوچه‌ها فراهم خواهد کرد.

وی تاکید کرد: آتش نشانان برای ضدعفونی اماکن عمومی از موادی استفاده می‌کنند که مخلوطی از یک لیتر ضد عفونی کننده و ۹ لیتر آب سرد است که طبق دستورالعمل دریافتی از دانشکده علوم پزشکی گیلان تهیه و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 413248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.