شافعی: مطالبات مالیاتی و بانکی بهتر است برای مدتی کوتاه فریز شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اتاق ایران از نزدیک وضعیت کسب‌وکارها را رصد می‌کند؛ بسیاری از آن‌ها با رکود مواجه شده‌اند، پیشنهاد ما فریز مطالبات مالیاتی و بانکی برای مدتی کوتاه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با انتشار یک پست در اینستاگرام نوشت:

رئیس اتاق ایران: نگذاریم تأثیر کرونا بر اقتصاد بلند مدت باشد

شافعی گفت: اتاق ایران از نزدیک وضعیت کسب‌وکارها را رصد می‌کند؛ بسیاری از کسب‌وکارها با رکود مواجه شده و پیشنهاد ما فریز مطالبات مالیاتی و بانکی برای مدتی کوتاه است.

او می‌گوید: همه فعالان اقتصادی به دلیل مسئولیت اجتماعی خارج از مسئله شخصی و گروهی تلاش می‌کنند به جامعه کمک کنند و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور آماده همکاری در این زمینه هستند.

رئیس اتاق ایران درباره وضعیت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در این روزها هم می‌گوید: به دلیل شیوع کرونا ویروس رکود در خیلی از کسب‌وکارهای خرد و کلان ایجاد شده است؛ به گفته برخی از این کسب‌وکارها نیروهای انسانی را کم کرده‌اند و رونق کسب‌وکارها با آسیب مواجه شده است.

به گفته شافعی برخی از حوزه‌ها با رکود بیشتری هم مواجه هستند، و ما در اتاق ایران نگران وضعیت آن کسب‌وکارها هستیم، از نزدیک وضعیت آنها را رصد می‌کنیم. صنعت هتلداری، رستوران‌ها، خدمات گردشگری و مسافرتی و کسب‌وکارهای بازار معمولاً همه امیدشان به شب عید است اینها خریدهای خود را انجام داده‌اند برای فروش عید.

او ادامه می‌دهد: برخی از اینها چک‌های شب عید دارند و احتمال برگشت چک وجود دارد، پرداخت اقساط وام آنها به تعویق می‌افتد و خیلی از مسائل و مشکلات دیگر. "

کد خبر 413232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.