افزایش ۹۷ درصدی بودجه فرهنگی عمرانی شهرداری اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ، گفت: رویکرد شورای شهر اصفهان در سال ۹۹ افزایش زیرساخت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه تئاتر است لذا بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان در بخش عمرانی، ۹۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن عصر دیروز (دوشنبه) در برنامه زنده تلویزیونی "اینجا اصفهان" با بیان اینکه ۲۹ درصد بودجه سال آینده شهرداری اصفهان جاری و ۷۱ درصد نیز عمرانی خواهد بود، اظهار کرد: در بودجه سال ۹۹ شهرداری اصفهان، ۳۰۱ میلیارد تومان به معاونت فرهنگی شهرداری و معاونت‌های فرهنگی مناطق اختصاص یافته که حاصل جلسات متعدد کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۱ میلیارد تومان از بودجه فرهنگی شهرداری عمرانی است، افزود: از این مبلغ، ۲۳ میلیارد تومان در حوزه ورزشی، ۴۸ میلیارد تومان فرهنگی، ۲۸ میلیارد تومان هنری، پنج میلیارد تومان کتابخانه‌ها، ۲۸ میلیارد تومان زیرساخت‌های تفریحی، ۹ میلیارد تومان پروژه‌های مشترک فرهنگی و ورزشی و ۱۱ میلیارد تومان به مباحث اجتماعی اختصاص داده شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۹ فرهنگی شهرداری اصفهان در بخش عمرانی، ۹۷ درصد افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: رویکرد شورای شهر در سال ۹۹ افزایش زیرساخت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه تئاتر است زیرا در دو سال گذشته شورای پنجم، با وجود اینکه اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت انجام شده بود اما احساس کردیم باید به سمت برگزاری بیشتر رویدادهای فرهنگی قدم برداریم.

وی یکسان‌سازی و محرومیت‌زدایی را هدف شورای شهر در تدوین بودجه دانست و احداث تئاتر شهر، فرهنگسرای گل نرگس در منطقه پنج، خانه کودک قلمستان، مجموعه فرهنگی و ورزشی شهید کشوری، پارک‌های موضوعی، مرکز تخصصی مادر و کودک، مرکز مهارت افزایی بانوان، اصلاح و به‌روزرسانی باغ‌های بانوان، کمک به مراکز فرهنگی و بازگشایی تالار هنر را مهم‌ترین شاخص‌های بودجه فرهنگی و ورزشی سال آینده برشمرد.

روشن خاطرنشان کرد: بودجه جاری فرهنگی شهرداری نیز ۳۶ درصد افزایش دارد که مربوط به حقوق و مزایای پرسنل و مربیان شاغل در فرهنگسراها است؛ بودجه رویدادهای فرهنگی نیز در این بخش پیش‌بینی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز برنامه‌های فرهنگی سال آینده بر روی ترویج "شهروند فرهنگی" خواهد بود تا در نتیجه آن شاهد شهری زیست‌پذیر و معناگرا باشیم، اضافه کرد: در بودجه ۹۹ برای شهر دوستدار کودک و سالمند، حمایت از تولیدات سینمایی و نمایشی، ثبت تاریخ شفاهی اصفهان و مجموعه تخت فولاد نیز بودجه قابل توجهی درنظر گرفته شده است.

برای عبور از بحران کرونا نیاز به همدلی داریم

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در روزهایی که بحران شیوع کرونا باعث دلسردی مردم شده است، نیاز به همدلی بیشتر میان مسئولان و مردم داریم تا به یکدیگر به ویژه به شهروندان مناطق محروم کمک و احسان کنیم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان نیاز به مراودات و تعاملات فرهنگی با شهرهای دیگر دارد، افزود: در سفر اخیر مدیران شهری تبریز به اصفهان، تفاهم‌نامه‌ای میان شورای دو شهر منعقد شد که یکی از نتایج آن برگزاری "شب فرهنگی اصفهان در تبریز" بود.

روشن تصریح کرد: در این برنامه تعدادی از هنرمندان اصفهانی در تبریز حضور یافته و در زمینه‌های مختلف هنرنمایی کردند تا بدین سبب شناخت اهالی دو شهر از یکدیگر افزایش یابد.

کد خبر 413228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.