موارد مثبت کرونا در البرز به ۴۵ نفر رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که با مثبت شدن نتایج آزمایش ۱۲ نفر دیگر، تعداد مبتلایان قطعی کرونا در این استان به ۴۵ نفر رسید.

به گزارش ایمنا، دکتر حسن اینانلو اظهار داشت: از مجموع ۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان البرز تاکنون ۱۰ نفر آنان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: امروز با مرگ یک نفر از مبتلایان کرونا، تعداد جانباختگان براثر این بیماری در استان البرز به پنج نفر رسید.

اینانلو، میانگین سنی افراد فوت شده را بالای ۷۰ سال و میانگین سنی افراد بستری مبتلا به کرونا را بالای ۶۰ سال عنوان کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان داشت: اکنون در مجموع حدود ۱۸۰ بیمار کرونایی و غیرکرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی بیان داشت: امروز میزان مراجعه مردم به نسبت روزهای گذشته به مراکز بیمارستانی البرز کاهش چشمگیر داشت و تا حدود زیادی بیمارستان ها و مراکز اورژانس از مراجعه کننده خلوت شده است.

اینانلو تاکید کرد که در مجموع وضعیت استان البرز به لحاظ تعداد بیماران مبتلا به کرونا و روند درمان این بیماران خوب است اما مردم باید بیشتر خودمراقبتی کنند و نگذارند به آمار مبتلایان افزوده شود.

وی گفت: در مجموع تاکنون بیش از ۳۷۰ تخت بیمارستانی در شهرستان های کرج و ساوجبلاغ استان البرز به بیماران کرونایی اختصاص یافته که بیشتر این تخت ها خالی است.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

طبق گزارش روز دوشنبه (۱۲ اسفندماه) وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، تاکنون یک هزار و ۵۰۱ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر فوت کرده‌اند.

طی سه هفته اخیر تاکنون ۲۶۰ نفر در البرز مشکوک به کرونا شناخته شدند که نتایج آزمایش های پزشکی ۲۲۷ نفر آنان منفی شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 413211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.