ایمن سازی کادر درمانی و بیماران با ایجاد مرکز مدیریت بحران زیستی یزد

شهردار یزد گفت: مرکز مقابله با بحران های زیستی توسط شهرداری یزد در بیمارستان شهید صدوقی یزد ایجاد می شود تا مراجعه کنندگان و کادر درمانی در مقابل ابتلای ویروس کرونا ایمنی بیشتری داشته باشند.

جمال الدین عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا با همکاری مدیریت بحران شهرداری یزد طراحی یک مرکز مدیریت بحران‌های زیستی در دستور کار قرار گرفت زیرا در موارد بحران عموماً به شرایط و امکانات جدید نیاز داریم تا فعالیت لازم بهتر انجام شود.

وی هدف از تشکیل این مرکز را مدیریت بحران ناشی از شیوع بیماری‌ها به ویژه بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: این مرکز با سازه سبک به طور سریع در بیمارستان شهید صدوقی یزد ایجاد می‌شود تا خدمات فوری و مناسب به بیماران مبتلا به کرونا ارائه شود.

شهردار یزد گفت: این مرکز شامل اورژانس، اتاق استراحت کادر درمانی و انبار تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

وی خصوصیت شاخص این مرکز را دور بودن از محدوده بیمارستان دانست و گفت: مرکز مقابله با بحران‌های زیستی تداخلی در کار بیمارستان ایجاد نمی‌کند و روشی برای ایمنی بیشتر کادر و سایر بیماران مستقر در بیمارستان است.

عزیزی با بیان اینکه این سازه قابلیت جابجایی دارد عنوان کرد: خدمات تخصصی مرکز از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی انجام می‌شود و شهرداری برای ایجاد فضا و برپایی این سازه اقدام کرده است.

کد خبر 413201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.