تأییدکرونای پرستار لاهیجانی یک هفته بعد از مرگ

پایان تلخ رقابت پسرعموها در عشق به دخترعمو،جنون ۲ زن و ۶ مرد در مرکز بهداشت بندرعباس، اقدام شیطانی آقای وکیل در تهران، تأییدکرونای پرستار لاهیجانی یک هفته بعد از مرگ و لغو کرونایی پروازهای رامسر، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری دوشنبه_۱۲اسفندماه_ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرجس خانعلی‌زاده پرستار ۲۵ ساله بخش اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان که هفته گذشته در محل کار حالش وخیم شد و درگذشت پس از یک هفته نتیجه تست کرونای وی مثبت اعلام شد.

مدتی قبل مقام‌های بیمارستان میلاد لاهیجان مرگ نرجس خانعلی‌زاده پرستار ۲۵ ساله این بیمارستان را تأیید کردند.

نرجس خانعلی‌زاده که در شبکه‌های اجتماعی از او به عنوان پرستار فداکار یاد می‌شود اهل کلاچای گیلان بود و در اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان کار می‌کرد.

یکشنبه گذشته سر کار ناگهان از حال رفت و رئیس بیمارستان میلاد در گفتگوی با خبرنگار رکنا گفته بود: نرجس خانعلی زاده از بیمارستان امام خمینی تهران به لاهیجان آمد و قبل از اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور شدت بگیرد علائم حاد تنفسی داشت و با وجود اینکه مسئولان در این زمینه دیر اطلاع رسانی کردند و فردی در لاهیجان به این ویروس مبتلا شود این پرستار به سرماخوردگی شدید مبتلا شده و ۳ روز نیز مرخصی استعلاجی گرفته بود.

پس از اتمام مرخصی و زمانیکه وی به بیمارستان آمد حالش اصلاً خوب نبود و بلافاصله تمام اقدامات پزشکی در خصوص نرجس اجرا شد و با لباس مخصوص وی را در بیمارستان بستری کردیم تا اینکه شنبه حال عمومی شأن بدتر شد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد، روز دوشنبه علاوه بر دارو درمانی و مراقبت‌های دیگر برای وی لوله گذاری صورت گرفت که متأسفانه در حالی که تمام پزشکان تلاش کردند تا او را نجات دهند، روز سه شنبه ۶ اسفند ماه فوت کردند.

دکتر سعید صباحی در ادامه افزود: نرجس خانعلی زاده از قبل مشکلات تنفسی داشت و در محیط بیمارستان به بیماری خاصی مبتلا نشده است با وجود اینکه در برخی بیمارستان‌ها وقتی پرستاران مشکوک به کرونا می‌شوند به بیمارستان‌های دولتی ارجاع داده می‌شوند ما از همان لحظه اول تا زمان فوت ایشان تمام خدمات آی سی یو و دارویی را به ایشان سرویس دهی کردیم اما متأسفانه با وجود این خدمات فوت کردند.

وی بیان کرد: روز گذشته با پدر، مادر، عمو و نامزد ایشان گفتگو کردم تا به آرامش برسند نتیجه تست ایشان هنوز به دست ما نرسیده اما می‌توان عنوان کرد که نرجس خانعلی زاده بر اثر کرونا درگذشته است ولی باید این نکته را نیز مد نظر قرار داد که وی از قبل مشکلات تنفسی داشته و از بیمارستان امام خمینی به بیمارستان میلاد آمده بود.

پایان تلخ رقابت پسرعموها در عشق به دخترعمو

مرد شیشه‌ای که به اتهام اقدام به قتل عمو و زن عمویش بازداشت شده، مدعی است قربانی یک دسیسه خانوادگی شده و بی‌گناه است.

چند روز قبل مرد میانسالی به همراه همسرش نزد پلیس رفت و از پسر برادرش شکایت کرد و گفت: برادرزاده‌ام به‌نام داریوش سال‌ها قبل عاشق دختر برادردیگرم شده بود.

از بد روزگار پسرم امیر نیز عاشق این دختر بود، اما درنهایت داریوش با او ازدواج کرد. ولی این ازدواج ۴ سال بیشتر طول نکشید، چرا که داریوش که راننده آمبولانس خصوصی بود اعتیاد به شیشه پیدا کرد.

دختر برادرم نیز با دریافت مهریه‌اش طلاق گرفت و در حقیقت با این اتفاق داریوش همه زندگی اش را از دست داد و ۷ ماه قبل به خانه من آمد تا با ما زندگی کند من هم قبول کردم تا اینکه چند روز قبل زمانی که من و همسرم داخل خانه بودیم داریوش برایمان نسکافه آورد. با خوردن نسکافه بی‌هوش شدیم. اگر بچه‌هایمان به سراغمان نیامده بودند می‌مردیم، اما آن‌ها بدن نیمه جانمان را به بیمارستان بردند و ۱۰ روز من و همسرم در کما بودیم، اما زنده ماندیم حالا هم از او شکایت داریم.

با شکایت زوج میانسال تحقیقات به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد داخل نسکافه ماده مخدر شیشه ریخته شده و زوج میانسال به خاطر مصرف شیشه به کما رفته بودند.

در ادامه تحقیقات داریوش بازداشت شد، اما زمانی که در مقابل تیم تحقیق قرار گرفت منکر ماجرا شد.

او گفت: عمو و زن عمویم دروغ می‌گویند آن‌ها می‌خواهند با این کار برایم پاپوش درست کنند و مرا به زندان بفرستند تا پسرشان با همسر سابقم ازدواج کند. به دستور بازپرس غلامی متهم جوان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

جنون ۲ زن و ۶ مرد در مرکز بهداشت بندرعباس

هشت عامل آتش سوزی مرکز بهداشت درمان شهرک توحید در بندرعباس دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی ودستگیری ۸ نفر از عوامل اصلی آتش سوزی وتجمع غیر قانونی مرکز بهداشت درمان در بندرعباس خبر داد.

سردار عباسعلی بهدانی فرد ظهر امروز (۱۲ اسفندماه) در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر گفت: با توجه به انتشار شایعه مبنی بر غربالگیری بیماران واگیردار (کرونا) در درمانگاه شهر ک توحید شهر بندر عباس تعدادی از اراذل و اوباش و اهالی محل در مرکز بهداشت درمان شهرک توحید تجمع و نسبت به آتش زدن زباله‌های داخل محوطه و لاستیک‌های اطراف مرکز اقدام که این امر باعث تشویش اذهان عمومی و منجربه انتشار کلیپ‌هایی در بستر فضای مجازی داخلی و معاند شد.

وی افزود: مأمورین پلیس امنیت عمومی استان با همکاری مأمورین شهرستان بندرعباس با تلاش شبانه روزی و انجام کار اطلاعاتی تعدادی از عوامل اصلی تجمع و تخریب مرکز بهداشت راشناسایی وبا هماهنگی مقام قضائی ضمن شناسایی محل‌های مخفیگاه متهمان، در چند عملیات جداگانه تعداد ۸ نفر شامل (۲ نفر خانم و ۶ نفر آقا) از عاملان اصلی آتش سوزی وتجمع غیر قانونی مرکز بهداشت درمان شهرک توحید دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری دیگر عوامل احتمالی ادامه دارد.

اقدام شیطانی آقای وکیل در تهران

وکیل قلابی با کشیدن طعمه‌هایش در یک محل و پس از دادن نوشیدنی مسموم اقدام به سرقت طلا و اموال همراه آنها می‌کرد.

سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت: روز ۱۲ آذرماه سال جاری پرونده‌ای از شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی بیان داشت: شاکی که خانمی میانسال بود با حضور در پلیس آگاهی اظهار داشت، ۱۵ مهرماه در نزدیکی میدان شهران توسط فردی که خود را وکیل دادگستری معرفی می‌کرد، با تعارف آبمیوه ای مسموم و بیهوش شدم. زمانی که به هوش آمدم متوجه شدم اموالم شامل ۱۰۰ میلیون ریال وجه نقد، یک دستگاه گوشی همراه، کارت عابر بانک حاوی ۶۰ میلیون ریال به همراه رمز آن و طلاجات جمعاً به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات از شاکی، متوجه شدند شاکی روز قبل از سرقت مقابل در ورودی دادسرای اسلامشهر با سارق آشنا شده است و به دروغ خودش را وکیل دادگستری معرفی کرده و سپس به بهانه تقبل وکالت پرونده‌اش مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بیعانه از شاکی گرفته است و به وی اعلام می‌کند که در تاریخ ۱۵ مهرماه مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال وجه نقد تهیه تا نسبت به تنظیم قرارداد وکالت ایشان اقدام کند. سارق در تاریخ یاد شده به بهانه‌ای شاکی را به میدان شهران کشانده تا در آنجا نسبت به تنظیم قرارداد وکالت اقدام کند که پس از بیهوش کردن مال باخته و اموال شاکی از سرقت و از محل گریخته است.

سرهنگ نجفی افزود: در پایش های اطلاعاتی هویت متهم به نام حمید ۳۸ ساله ساکن محله خانی آباد نو شناسایی شد و با اخذ دستور قضائی متهم در بیست و نهم بهمن ماه در یک عملیات پلیسی در منزلش دستگیر شد.

وی ابراز داشت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار داشت، پس از آزادی از زندان برای بدست آوردن هزینه‌های زندگی نقشه جعل عنوان "وکیل دادگستری " کشیدم و به جلوی دادسرای اسلامشهر مراجعه کردم. پس از اینکه دیدم شاکی سردرگم است نقشه خود را بر روی وی متمرکز کردم و پس از کشاندن مال باخته به شهران در اقدامی بیهوش و اموالش را سرقت کردم و طلاجات سرقتی را در بازار تهران فروخته‌ام.

معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی در پایان با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان در عملیاتی روز ۵ اسفند ماه مالخر اموال سرقتی را دستگیر کردند، افزود: با هماهنگی قضائی هر دو متهم برای کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.

کشف دام‌های قاچاق در قاین

سرهنگ زال بی کی فرمانده انتظامی قاین گفت: مأموران پاسگاه انتظامی ولیعصر شهرستان، هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده قاین- بیرجند به یک کامیونت مشکوک شدند و در بازرسی از آن این تعداد دام که فاقد هرگونه مجوز بهداشتی بود کشف کردند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی احشام قاچاق را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند افزود: احشام کشف شده به دامپزشکی قاین تحویل شد و متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

لغو کرونایی پروازهای رامسر

پروازهای فرودگاه رامسر تا جمعه ۱۶ اسفند برای خطر ویروس کرونا لغو شد.

وطن خواه مدیر کل فرودگاه‌های مازندران گفت: بنا بر اعلام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تمام پروازهای این شرکت در فرودگاه رامسر تا روز جمعه ۱۶ اسفند ۹۸ در مسیر تهران - رامسر - تهران و اصفهان رامسر - اصفهان لغو شد.

پیش از این تمام پروازهای این شرکت در فرودگاه رامسر تا روز دوشنبه ۱۲ اسفند باطل شده بود و مسئولان فرودگاه استان برای جلوگیری از شیوع کرونا این ممنوعیت پرواز را تا روز جمعه ادامه دادند.

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران با بیان اینکه برنامه پروازی فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری هنوز تغییری نکرده اما تیم بهداشتی در این فرودگاه از همه مسافرین ورودی به ترمینال تست کرونا می‌گیرد از مردم خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

نانوایی‌های کرمانشاه در راستای کرونا پلمب شدند

۲۰ نانوایی کرمانشاه به خاطر تخلفات بهداشتی در زمینه مقابله با کرونا پلمب شدند.

بهمن خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به تشدید بازرسی‌های بهداشتی در خصوص مقابله با کرونا در سطح تمامی امکان عمومی و عرضه مواد غذایی، گفت: نانوایی‌ها یکی از مراکز حساس در این زمینه هستند و باید با جدیت موارد بهداشتی را در مقابله با کرونا رعایت کنند.

او گفت: نانوایی‌ها ملزم هستند حتماً هنگام برداشتن خمیر و آماده سازی آن از دستکش استفاده کنند و در طول کار نیز مرتب دستکش داشته و دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.

خدادادیان گفت: فاصله نانوا با مشتری باید بیش از ۱.۵ متر باشد و پیشخوان مشتری باید دورتر از محل پخت قرار داده شود.

او افزود: هیچ نانوایی حق گرفتن پول نقد از مردم را ندارد و برای این کار باید شخص جداگانه‌ای در نانوایی حضور داشته باشد، همچنین باید کارت خوان در نانوایی جهت استفاده از کارت موجود باشد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: همچنین توری که نان بر روی آن قرار داده می‌شود باید روزانه با مواد گندزدا (مواد سفید کننده) شستشو داده شود.

خدادادیان با اشاره به فعالیت ۱۱۰۰ نانوایی در سطح شهرستان کرمانشاه گفت: در حال حاضر حکم پلمب ۲۰ نانوایی را به خاطر تخلفات بهداشتی مقابله با کرونا گرفته‌ایم که امروز (۱۲ اسفند) پلمب می‌شوند.

او افزود: نظارت در سطح دیگر نانوایی‌ها هم با شدت ادامه دارد و مردم می‌توانند در تماس با سامانه ۱۹۰ تخلفات بهداشتی را گزارش دهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کد خبر 413195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.