رشد ۸ درصدی صادرات اصفهان در ۱۱ ماهه امسال

مدیرکل گمرکات استان اصفهان میزان صادرات این استان را در ۱۱ ماهه امسال شش میلیون و ۷۵۵ هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۴۵۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: میزان صادرات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش هشت درصد و به لحاظ وزنی ۴۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عموی گمرکات استان اصفهان، رسول کوهستانی پزوه سهم این استان از صادرات غیرنفتی کشور را پنج درصد برشمرد و اظهار کرد: یک‌هزار و ۱۷۳ قلم کالا از استان اصفهان در ۱۱ ماهه امسال صادرات انجام شده است. عمده صادرات این استان محصولات و مصنوعات بوده که در واحدهای تولیدی پردازش، فرآوری و تولید شده است.

وی افزود: مهمترین کالاهای صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار و با سهم ۴۹ درصد، فرآورده‌های نفتی به ارزش ۴۷۶ میلیون و ۳۸۹ هزار دلار با سهم ۱۹ درصد و محصولات شیمی آلی به ارزش ۱۱۳ میلیون دلار با سهم پنج درصد بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به اینکه به ۹۱ کشور جهان از استان اصفهان در ۱۱ ماهه ۱۳۹۸ صادرات انجام گرفته است، گفت: مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان اصفهان عراق، چین، افغانستان، امارات و پاکستان است، میزان صادرات استان اصفهان به کشور عراق ۵۹۸ میلیون دلار، چین ۳۱۵ میلیون دلار، افغانستان ۲۶۱ میلیون دلار، امارت متحده عربی ۱۹۷ میلیون دلار و پاکستان ۱۴۸ میلیون دلار بوده است.

کد خبر 413185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.