اعلام آمادگی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی برای عرضه عادلانه کالاهای بهداشتی

یک عضو هیئت رئیسه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی گفت: تخلف دو فروشگاه اینترنتی کشور در روزهای گذشته مبنی بر گران‌فروشی محصولات بهداشتی بررسی، فروشندگان متخلف به محاکم قضائی معرفی و از ادامه فعالیت این استارتاپ ها جلوگیری شده است.

رضا الفت نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ارسال نامه اتحادیه کشوری کسب و کارهای فضای مجازی به وزارت بهداشت در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با توجه به دغدغه وزارت بهداشت برای عرضه عادلانه محصولات پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا همچون ماسک و دستکش و با توجه به افزایش قیمت این محصولات در روزهای اخیر، به این وزارتخانه پیشنهاد کردیم که از ظرفیت استارتاپ ها و فروشگاه‌های اینترنتی در فروش این محصولات و اعمال محدودیت بر میزان خرید افراد استفاده شود.

وی افزود: قیمت محصولات بهداشتی پیشگیری از ابتلای کرونا در هفته اخیر افزایش پیدا کرده و فروشگاه‌های اینترنتی این امکان را دارند که بر اساس کد ملی افراد قابلیت خرید برای عموم مردم را فراهم کنند.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی تصریح کرد: در پی کمیاب شدن محصولات و اقلام مورد نیاز برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، تعدادی از استارتاپ‌های فروشگاهی عضو اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، پیشنهاد دادند که این محصولات را با کمیسیون (کارمزد) صفر درصد و با در نظر گرفتن محدودیت‌های خاص همچون کد ملی یا آدرس توزیع کنند.

الفت نسب اضافه کرد: پیشنهاد توزیع محصولات و اقلام بهداشتی به صورت عمومی و با اعمال محدودیت‌های هویتی اتحادیه کسب و کارهای مجازی کشور را به وزارت ارتباطات و اتاق اصناف ایران ارسال کرده‌ایم و برای همکاری با ارگان‌های مسئول در این حوزه، آمادگی کامل داریم.

وی با اشاره به وجود قیمت‌های غیرمتعارف محصولات بهداشتی در چند فروشگاه اینترنتی، ادامه داد: در صورتی که شکایتی به اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ارجاع داده شود، آن را بررسی خواهیم کرد؛ البته محدودیتی برای قیمت اقلام بهداشتی توسط فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی اعمال و اختیارات فروشندگان زیرمجموعه این سایت‌ها در تنظیم قیمت اقلام بهداشتی محدود شده است.

کد خبر 413172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.