ابلاغ دستورالعمل کنترل ویروس کرونا به تولیدکنندگان صنایع دستی

دستورالعمل پیشگیری و کنترل ویروس کرونا به واحدهای تولید صنایع‌دستی و صنعتگران و تولیدکنندگان تلاشگر صنایع‌دستی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تدوین و به واحدهای مذکور ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا و نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در پی انتشار ویروس کرونا در ایران و مبتلا شدن تنی چند از هموطنان‌مان در استان‌های مختلف به این بیماری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۱۰ اسفند سال جاری در نامه‌ای به مدیران کل محترم استان‌ها توصیه‌هایی را برای حفظ سلامتی صنعتگران و تولیدکنندگان تلاشگر صنایع‌دستی ابلاغ کرد.

علی اصغر مونسان در این نامه بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله، پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تاکید کرده و به منظور حفظ سلامتی صنعتگران و تولیدکنندگان تلاشگر صنایع‌دستی موارد و توصیه‌هایی را به تمامی واحدهای تولید صنایع‌دستی (انفرادی و گروهی) ابلاغ کرده است.

ابلاغیه توصیه‌های بهداشتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای مقابله با ویروس کُرونا به واحدهای تولید صنایع‌دستی شامل دو بند کلی است.

در بند اول این ابلاغیه آمده است: «توصیه‌های بهداشتی مبارزه با کُرونا برای کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی (گروهی) است که شامل دریافت و نصب راهنمای کنترل محیطی مقابله با بیماری‌های تنفسی در محل و نظارت متصدی نسبت به اجرای صحیح آن توسط کارکنان، نصب تابلوهای آموزشی پیشگیری از انتقال بیماری‌های تنفسی به تعداد کافی در محل، نصب دستورالعمل شستن دست‌ها برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های تنفسی به تعداد کافی در محل سرویس‌های بهداشتی، وجود مواد شوینده، گندزدا، امکانات و تجهیزات نظافت به مقدار کافی و لازم در محل، استفاده از هواکش و سیستم تهویه مناسب در سرویس‌های بهداشتی، ممانعت از ادامه فعالیت پرسنل بیمار و مشکوک به بیماری‌های تنفسی، استفاده از پرسنل مخصوص به عنوان مسئول نظافت و استفاده از ماسک، دستکش، چکمه و لباس کار در هنگام نظافت، نظافت و گندزدایی دستگیره‌های در، نرده، پله‌ها و سرویس‌های بهداشتی به صورت مستمر و سایر سطوح مانند کف اطاق‌ها، راهروها، محیط کارگاه و … به صورت روزانه، جداسازی سطل، دستمال‌ها، وسایل نظافت و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی از وسایل مکان‌های دیگر از جمله آبخوری و.. مواردی از این دست می‌شود.»

مونسان در بند دوم این ابلاغیه پیام‌های آموزشی در خصوص بیماری‌های تنفسی (سرما خوردگی، آنفلونزا و کرونا ویروس) را به این واحدها ابلاغ کرده است. در این دستورالعمل که ابتدا به تعریف ویروس کرونا پرداخته و سپس به علائم آن اشاره دارد، راهکارهای پیشگیری از شیوع این ویروس به طور دقیق ذکر شده است.

این دستورالعمل به واحدهای تولید صنایع‌دستی و صنعتگران و تولیدکنندگان تلاشگر صنایع‌دستی سراسر کشور ابلاغ شده است

کد خبر 413171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.