کمک ۵ میلیارد تومانی شهرداری مشهد به دانشگاه علوم پزشکی

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مبلغ پنج میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز ۲۰ دستگاه آمبولانس و خرید تجهیزات مورد نیاز پزشکان و پرستارانی که مستقیم با مبتلایان به کرونا در ارتباط هستند، به دانشگاه علوم پزشکی کمک می‌شود.

محمدرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه روز گذشته در دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد متوجه شدیم که دانشگاه در تأمین تجهیزات لازم برای کنترل شیوع کرونا شرایط مناسبی نداشته و دچار کمبود است، اظهار کرد: امروز (دوشنبه) شورای شهر به‌جای تشکیل جلسه علنی، با توجه به شرایط اضطراری که در مشهد به‌خاطر شیوع کرونا به‌وجود آمده، جلسه رسمی کاری تشکیل داد.

وی افزود: در این جلسه با تصمیم شورای شهر، مبلغ پنج میلیارد تومان از سوی شهرداری به دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمک خواهد شد تا نسبت به خرید تجهیزات مورد نیاز خود اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: این مبلغ صرف تعمیر و تجهیز ۲۰ دستگاه آمبولانس و خرید تجهیزات مورد نیاز پزشکان و پرستارانی که مستقیم با مبتلایان به کرونا در ارتباط هستند، خواهد شد.

وی ادامه داد: جدای از این مبلغ، ۱۰ میلیارد تومان نیز در جلسه گذشته شورای شهر، برای ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها، مترو و پارک‌ها، مراکز خدمات شهری و امکانات بهداشتی موردنیاز پرسنل و به‌طور مجموع در موارد مربوط به وظایف شهرداری، اختصاص داده شده بود.

حیدری خاطرنشان کرد: در کنار تدابیری که توسط دانشگاه علوم پزشکی اندیشیده شده، مدیریت شهری مشهد نیز سعی کرده با هدف پیشگیری از شیوع این بیماری اطلاع‌رسانی وسیعی را در سطح شهر و با همراهی مردم انجام دهد تا همه با هم بتوانیم با شیوع کرونا مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه مدتی است مناطق هشت و ۱۲ شهرداری اقدامات مربوط به صدور پروانه را به‌طور الکترونیکی و بدون مراجعه شهروندان انجام می‌دهند، گفت: در این جلسه همچنین لایحه دو فوریتی به تصویب رسید که بر مبنای آن اعمال تخفیف ۲۰ درصدی بابت پرداخت نقدی مودیان شهرداری مشهد برای جلوگیری از تراکم جمعیت در مناطق، از ۱۶ تا ۲۸ اسفندماه تمدید می‌شود.

کد خبر 413163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.