آغاز کاشت گل بنفشه در فضای سبز شهر ملایر

شهردار ملایر از آغاز کاشت گل بنفشه در فضای سبز این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسین بابائی اظهار کرد: در آستانه سال نو و در راستای اجرای طرح استقبال از بهار، ایجاد فضایی دلپذیر، زیبا و با طراوت برای ورود مهمان‌های نوروزی، گروه‌های گلکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر با کاشت گل‌های بهاری در این ایام، روح بهاری را برای شهر به ارمغان می‌آورند.

وی به اهمیت اجرای طرح استقبال از بهار اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات گلکاری در میادین، بلوارها و بوستان‌های سطح شهر با کاشت انواع گل از جمله شب‌بو، بنفشه، همیشه بهار و انواع دیگری از گل‌ها در حال انجام است.

شهردار ملایر افزود: در طرح استقبال از بهار، رفع نقص آبنماها، شستشو و رنگ آمیزی مبلمان شهری، ساماندهی نمازخانه‌ها، رنگ‌آمیزی جداول سطح شهر و نصب بیش از پنجاه المان مناسبتی در دستور کار قرار دارد.

بابائی یادآور شد: بهسازی سرویس‌های بهداشتی و بوستان‌های سطح شهر از بوستان ولایت آغاز و عملیات بهسازی سرویس‌های بهداشتی این بوستان به طور کامل انجام شد و به ترتیب اولویت در سایر بوستان‌ها نیز صورت می‌پذیرد.

وی از اقدامات پیشگیرانه مدیریت شهری برای مقابله با کرونا ویروس در ملایر توسط شهرداری خبر داد و گفت: با توجه به انتشار این ویروس در سطح برخی شهرها و نگرانی شهروندان از ابتلاء به این بیماری مجموعه مدیریت شهری در تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه‌های خدمات رسانی به شهروندان اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده است.

شهردار ملایر ادامه داد: بر این اساس ظرفیت‌ها و امکانات موجود، تمهیدات لازم در جهت مقابله با کروناویروس اندیشیده شده و محلول پاشی مداوم و هر شب کلیه المان‌های شهری و پارکی اعم از پایه چراغ، نیمکت‌ها و سطل‌های زباله نرده‌ها، لوازم بازی کودکان و ضدعفونی سطوح داخلی ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس با مواد استاندارد ضدعفونی کننده مورد تأیید شبکه بهداشت در حال انجام است.

شهردار ملایر به توزیع برشورهای آموزشی بین رانندگان تاکسی و کارکنان شهرداری در زمینه شیوه‌های مقابله با کرونا ویروس، گندزدایی و ضدعفونی سطوح دیوارهای جانبی معابر هسته مرکزی شهر، ضدعفونی مستمر سرویس‌های بهداشتی عمومی سطح شهر و پارک‌ها و بوستان‌های ملایر، ضدعفونی فضای داخلی مساجد مستقر در پارک‌های ورودی شهر و پارک سیفیه و ضدعفونی سطوح جانبی معابر بازار سنتی اشاره کرد.

بابائی تصریح کرد: شهرداری ملایر هماهنگ و هم راستا با سایر دستگاه‌های خدمات رسان تا آخرین مرحله مقابله با این ویروس در کنار همشهریان بوده و حداکثر توان و پتانسیل خود را به منظور بهبود شاخص‌های بهداشتی شهر به کار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 413158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.