وحدت؛ بهترین سلاح برای مبارزه با ویروس کرونا

مردم در سراسر جهان با یکپارچگی و همکاری با هم می‌توانند غول ویروس کرونا، که باعث وحشت عمومی شده است و تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان را قربانی کرده است، را از پای درآورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارشات ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی حاکی است که میزان شیوع بیماری عفونی کووید ۱۹ در سراسر جهان رو به افزایش است و در سطح جهانی به مرز بسیار بالایی رسیده است. از آن‌جا که این اپیدمی هیچ مرزی ندارد و ممکن است تمام مردم را در سراسر جهان به خود مبتلا کند، در نتیجه پذیرش مسئولیت مشترک در میان مردم می‌تواند در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری نقش بسزایی ایفا کند. در واقع، بهترین اقدامی که مردم می‌توانند برای شکست این ویروس انجام دهند این است که دست در دست هم از شیوع آن خودداری کنند چرا که همگی داری سرنوشتی یکسان هستند.

انتشار ویروس هیچ مرزی نمی‌شناسد و در بدترین شرایط ممکن انسان را به خود آلوده می‌کند. ویروس کرونا نیز مستثنی نیست و پس از ظهور خود در کشور چین، به بسیاری از کشورهای جهان راه یافت و هر روز آمار جدیدی از کشورهای مبتلا به این ویروس در اختیار مرد قرار می‌گیرد.

شیوع ویروس کرونا، موسوم به کووید ۱۹ در چین، دولت‌ها را در بسیاری از کشورهای جهان به سمت کمک به مردم این کشور سوق داد و اتحاد و یکپارچگی را برای آن‌ها رقم زد. دولت چین نیز پس از شیوع این ویروس و افزایش روزافزون افراد مبتلا در کشورهایی نظیر ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا و ایران تلاش کرده است تجربیات و اطلاعات کسب شده در این زمینه را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

بسیاری از چینی‌های مقیم در کشور ژاپن داوطلبانه به خیابان‌ها رفتند و در میان مردم ماسک و دیگر تجهیزات پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس را توزیع کردند. دولت چین نیز تجهیزات پزشکی و کیت‌های تشخیص اسید نوکلئیک را به ایران اهدا کرد چرا که ایران اولین کشوری بود که در زمان شیوع کووید ۱۹ همدردی خود را با مردم چین اعلام کرد.

همکاری و درک دو جانبه بین دولت‌ها باعث می‌شود مردم اعتماد بیشتری در مواجهه با این ویروس خطرناک کسب و به یاری یکدیگر برای شکست آن تلاش کنند. علیرغم تلاش‌های بی‌وقفه دولت چین برای یافتن راهکارهایی برای شکست ویروس کرونا، برخی از مردم به فکر ایجاد آشوب در میان مردم هستند و حتی سعی می‌کنند دولت چین و مردمش را در سراسر جهان بدنام کنند.

بااین حال، دولت چین همکاری خود با سایر کشورهای جهان و سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با ویروس کرونا را اعلام کرده است و قصد دارد تجربیات خود را برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس در میان مردم در اختیار سایر دولت‌ها قرار دهد.

مردم می‌دانند که در چنین شرایطی هیچ کشوری در امان نمی‌ماند و در نتیجه همکاری و هم‌فکری بین دولت‌ها و مسئولیت‌پذیری مردم می‌تواند بیشترین تأثیر را در کاهش ابتلاء به ویروس کرونا ایفا کند. هر فرد به نوبه خود نقش مهمی در پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس ایفا می‌کند؛ استفاده از ماسک و دستکش، خودداری از رفت‌وآمدهای غیر ضروری در داخل و خارج از شهر، جلوگیری از شایعه‌پراکنی، رعایت بهداشت فردی و عمومی، ضدعفونی کردن مرتب خانه و مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی در صورت مواجهه با علائم ویروس کرونا از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که مردم می‌توانند برای کمک به دولت در راستای شکست این ویروس انجام دهند.

کد خبر 413155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.