به گزارش خبرنگار ایمنا، متن پست اینستاگرامی عباس رجبی، شهردار ساری بدین شرح است:
بیش از یک کیلومتر طول از املاک اشخاص موجود در مسیر دو هزار و ۳۰۰ متری پروژه پل تا پل تملک شده است از ابتدای عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۹۴، مجموعاً ۲۰۰ متر از املاک شخصی موجود در این مسیر از سوی شهرداری تملک شده بود که در شش ماهه دوم سال ۹۸ در راستای اجرای ماده ۸ قانون نحوه تملک و طی توافق با مالکین بیش از یک کیلومتر طول دیگر از این مسیر آزادسازی شد.
ساری، مرکز استان مازندران با دسترسی به کمربندی شرقی و غربی در مسیر مواصلاتی تهران- ساری و مشهد و کمربندی جنوبی مسیر مواصلاتی تهران- ساری و سمنان توانست بخشی از بار ترافیکی برون و درون شهری را در جهت روانسازی ترافیک رفع کند. این شهر به عنوان مرکز استان شاهد آمد و شد بسیار در روز و در موسمهای تعطیلات از گردشگرپذیری بالایی برخوردار است، لذا تمهیدات فنی و ترافیکی و احداث پلهای ارتباطی سبب ساز توسعه و تسهیل امور شهری است. در چنین شرایطی مدیریت شهری با در نظر گرفتن مشکلات مزبور و به منظور کاهش مصرف انرژی، رفع گرههای ترافیکی، سهولت دسترسی در نقاط ورودی و خروجی شهر، مرتفع شدن گرههای ترافیکی، پروژه «پل تا پل» را که در مسیر پل کابلی شهید رنجبر تا پلهای شهید نوری واقع شده را در دستور کار خود قرار داده است تا با گشایش این پروژه اهداف منظور، تحقق پیدا کند.
اجرای این پروژه به دلیل موقعیت جغرافیایی و اثر مطلوب بر کاهش بار ترافیکی شهری و نیز سهولت دسترسی شهروندان در مسیر ورودی و خروجی شهر بسیار حائز اهمیت بوده و مدیریت شهری بر پیشبرد کار و تکمیل آن اهتمام ویژه خواهد داشت و با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص اخذ تسهیلات بانکی برای ادامه این پروژه، مابقی مسیر نیز در سال ۹۹ تملک خواهد شد.
معتقدم با برنامهریزیهای صورت گرفته و نظر کارشناسان مجرب در طراحی پل کابلی شهید رنجبر، این سازه همانطور که روزی میدان ساعت نماد کهن شهر ساری بود، قابلیت این را دارد که نماد ساری امروز و توسعه آن باشد. علیرغم شعارها و وعدههای گفته شده، ساری امروز با پروژههای معطل مانده بسیاری مواجه است.
نظر شما