قم منشاء کرونا نیست/ ناقل بودن طلبه‌های چینی غیرممکن است

نماینده مردم قم در شورای عالی استان‌ها گفت: باید مشخص شود که ناقل بیماری کرونا به قم چه کسی بوده چون قم، یک شهر گردشگری و زیارتی است و منشاء بیماری قطعا از بیرون بوده است.

علیرضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با آخرین وضعیت کنترل شیوع بیماری کرونا در شهر مقدس قم اظهار کرد: مطمئن هستیم که روند شیوع بیماری با تلاش مجموعه بهداشت و درمان، شهرداری، سپاه، داوطلبان بسیجی و طلاب و با همکاری همه دستگاه‌ها کنترل خواهد شد.

وی با انتقاد از وزارت بهداشت که منشأ شیوع کرونا را شهر قم اعلام کرده، افزود: چنین چیزی نیست، کسی نمی‌تواند اثبات کند که منشأ شیوع کرونا در کشور قم بوده است چون قم با هیچ کشوری هم‌مرز نیست و احتمال زیاد بیماری از یکی از شهرهای مرزی وارد قم شده است.

نماینده قم در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه قم مقصد سفر زائران داخلی از استان‌های مختلف و خارجی از اقصی نقاط جهان است، تصریح کرد: باید مشخص شود که ناقل این بیماری به قم چه کسی بوده است چون قم، یک شهر گردشگری و زیارتی است و منشأ بیماری قطعاً از بیرون بوده است.

وی با بیان اینکه اگر فردی از کشور خارجی این بیماری را وارد کرده باشد، اول در شهرهایی که نزدیک به مرز هستند، بیماری شیوع پیدا می‌کند، ادامه داد: شکی نیست که اولین تشخیص ابتلاء قطعی به کرونا در قم بوده اما این مطلب می‌تواند به‌واسطه حضور پزشکان حاذقی باشد که در این استان فعالیت می‌کنند.

احمدی درباره شایعه حضور طلبه‌های چینی در قم و انتقال کرونا از آن‌ها به نقاط مختلف کشور، اضافه کرد: رفت‌وآمد مداوم طلبه‌های چینی به کشورشان تقریباً غیرممکن است چون طلاب چینی ساکن قم اکثراً توانایی پرداخت هزینه سفر خود را ندارند که بخواهند مرتب میان ایران و چین در سفر باشند و مطمئناً این رفت‌وآمد به‌راحتی نیست.

وی با بیان اینکه میزان درآمدها با توجه به شیوع این بیماری در آستانه عید نوروز کاهش یافته بنابراین باید دولت برای جبران این موضوع تدبیری بیندیشد، خاطرنشان کرد: برخی افراد نیز از شیوع بیماری کرونا برای ضربه زدن به اعتقادات مردم سوءاستفاده می‌کنند که نباید اجازه دهیم در شرایط فعلی موضوع بیماری‌ها و ویروس‌ها که همواره در میان انسان‌ها بوده این بار به مستمسکی برای افراد سودجو تبدیل شود

دشمن از کرونا سوءاستفاده می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه در حال حاضر باید در خصوص ایجاد حس آرامش روحی و روانی بین مردم تلاش کرد، افزود: شهروندان حتی هنگام سرماخوردگی نیز تصور می‌کنند به کرونا مبتلا شده‌اند و همین موضوع موجب ایجاد ترس و وحشت در بین مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه قم شهر اهل‌بیت بوده و همواره دشمن آن را مورد هجمه قرار و از طریق شبکه‌های خود تلاش می‌کند با اطلاع‌رسانی‌های غلط درباره شیوع کرونا، دست به تضعیف نظام بزند، گفت: بسیاری از مبتلایان به کرونا در کشور پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند اما این رسانه‌ها چنین موضوعاتی را پوشش نمی‌دهند و فقط می‌خواهند در میان مردم ترس و اضطراب را افزایش دهند.

احمدی با اشاره به اینکه لازم است دولت از ظرفیت شوراها در کاهش شیوع کرونا و اطلاع‌رسانی تأثیرگذار استفاده کند، خاطرنشان کرد: تشکیل ستادهای محلی مبارزه با کرونا می‌تواند در راستا با ستاد ملی، با صدور بخشنامه‌ها به شوراها و شهرداری‌ها، در کنترل شیوع این بیماری کمک کند.

کد خبر 413129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 0
    ملت را خر فرض نکنید