شهروندان با رعایت مسایل بهداشتی به حقوق سایر افراد احترام بگذارند

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه شهروندان با رعایت مسایل بهداشتی باید به حقوق سایر افراد احترام بگذارند، گفت:شهروندان باید دستمال کاغذی، دستکش یکبارمصرف و ماسک استفاده شده خود را به درون سطل‌های زباله بیندازند تا باعث انتشار گسترده ویروس کرونا در سطح شهر نشوند.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این روزها شهرداری اصفهان برای مقابله با ویروس کرونا اقدامات زیادی را در سطح شهر با ضدعفونی کردن معابر و امکانات شهری انجام داده است.

وی افزود: در حوزه معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، کمیته اطلاع رسانی و آموزشی شکل گرفته و تمام مسائلی که لازم است برای پیشگیری و مراقبت در برابر ویروس کرونا با مردم به اشتراک گذاشته شود، در قالب طرح‌ها و کلیپ‌های آموزشی ارائه شده است.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه برای مقابله با ویروس کرونا به جای ترسیدن باید مراقب باشیم، تصریح کرد: شهروندان باید برخی رفتارهای شهروندی که ملزم به رعایت آن در برابر دیگران هستند را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: دوره جدید گالری شهری شامل ۹ طرح پیرامون راهکارهای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا بر روی ۳۰۰ تابلو شهری به مدت دو هفته در معرض دید شهروندان قرار گرفته است.

رضایی با بیان اینکه ۹ طرح جدید تابلوهای شهروندی با عنوان «آموزش پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا» با طرح‌های مختلف ارائه شده است، افزود: از جمله نکات آموزشی اعلام شده در این طرح‌ها می‌توان به «نترسیم، مراقب باشیم»، «دستمال‌های استفاده شده را در محیط رها نکنیم»، «هنگام عطسه و سرفه بینی و دهانمان را بپوشانیم» اشاره کرد.

وی به شهروندان توصیه کرد: دستمال کاغذی، دستکش یکبار مصرف یا ماسک استفاده شده خود را حتماً در سطل‌های زباله نصب شده در سطح شهر بیندازند زیرا آغشته به ویروس است و می‌تواند ناقل بیماری باشد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه همه باید مراقبت‌های شهروندی را رعایت کنند تا این ویروس ریشه‌کن شود، گفت: باید با رعایت مسائل بهداشتی به حقوق سایر شهروندان احترام بگذاریم.

کد خبر 413121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.