۲ طرح دانش‌بنیان شناخت کرونا به بازار می‌آید

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک فراخوان ملی برای تولید کیت‌های تشخیصی ایرانی منتشر و امروز اعلام کرده است که دو طرح دانش بنیانی ارسال شده به عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب شده و به تولید انبوه می‌رسند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این باره می‌گوید: پس از انتشار این فراخوان، چهار طرح دانش بنیانی برای تولید کیت تشخیصی کرونا به دبیرخانه ارسال و دو طرح انتخاب شد.

این طرح‌ها به زودی به مرحله تولید انبوه رسیده و وارد بازار می‌شود؛ البته این طرح‌ها ابتدا باید به تأیید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برسد و سپس شرکت‌ها طی یک هفته کیت‌ها را به تولید انبوه برسانند.

قرار است که این کیت‌های تشخیصی در مقیاس بالا و قیمت مناسب هر چه زودتر به بازار عرضه شود و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گیرد.

با کمک زیست بوم فناوری و نوآوری کرونا را شکست می‌دهیم، عنوان فراخوانی است که قصد دارد با هم افزایی فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری و با کمک توانمندی دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ ها، گامی قدرتمند در کمک به مردم و جامعه برای مبارزه با ویروس جدید کرونا بردارد.

کد خبر 413108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.