کرونا و زندگی در خانه‌های تابوتی

شیوع ویروس کرونا، معروف به کووید ۱۹ در هنگ کنگ، مردم را در خانه‌های تابوتی حبس کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان باعث اعمال محدودیت‌هایی از طرف دولت‌ها بر مردم شده است. مرزهای بسیاری از کشورها بسته شده است و ترددهای داخلی نیز به سختی صورت می‌گیرد. در کشورهایی که با افزایش ابتلاء به این ویروس مواجه شده‌اند، بسیاری از مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده است و دانش‌آموزان اغلب از طریقه برنامه‌های آنلاین مطالب درسی خود را پیگیری می‌کنند.

استفاده از ماسک و دستکش در بسیاری از شهرهای جهان اجباری است و حتی در شهر ووهان، مرکز ظهور ویروس کرونا، پهبادهایی بر فراز آسمان قرار گرفته شده است تا به افرادی که از دستکش و ماسک استفاده نکرده‌اند، هشدار دهد.

تا کنون ۱۰۰ نفر از مردم هنگ کنگ به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از این تعداد دو نفر جان خود را از دست داده‌اند. یکی از این قربانیان فردی بود که سال‌ها پیش ارتباط خود را با خانواده‌اش قطع کرده بود و از نظر مالی توانایی فراهم آوردن ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست را نداشت. تماس این فرد بدون استفاده از تجهیزات ضروری با سایر مردم به عنوان مهم‌ترین عامل ابتلای او به بیماری کرونا شناخته شد.

افزایش روز افزون افراد مبتلا و قربانیان این بیماری باعث شده است مردم هنگ کنگ تنها به محدودیت‌های قانونی و دولتی برای نجات جان خود اکتفا نکنند بلکه قرنطینه‌های شخصی را نیز در پیش گیرند. بسیاری از مردم خانه‌های خود را به اتاق‌هایی با مساحت دو متر مربع تقسیم کرده‌اند و هر اتاق را به یکی از اعضا خانواده اختصاص داده‌اند. اتاق‌های جید، موسوم به "خانه‌های تابوتی" تنها ظرفیت یک تشک و فضای کمی برای قرار دادن سایر وسایل ضروری را دارد.

برخی از مردم در خانه‌های تابوتی خود تلویزیونی نصب کرده‌اند تا خود را سرگرم و از هرگونه تماس با دیگر اعضا خانواده خود جلوگیری کنند. در خیابان‌های هنگ کنگ که تا قبل از ظهور کووید ۱۹ مملو از مردم بود و شور و هیجان سراسر شهر را فرا گرفته بود، هم صحبتی هیچ شخصی در کنار دیگری به چشم نمی‌خورد. مردم تنها برای تهیه لوازم ضروری آن‌هم برای چند روز از خانه‌ها بیرون می‌روند و خیلی سریع به خانه‌های تابوتی خود بازمی‌گردند.

در نتیجه محدودیت‌های قانونی و قرنطینه‌های شخصی مردم هنگ کنگ، دولت این منطقه امیدوار است به زودی شیوع کووید ۱۹ را به حداقل برساند و وحشت را از میان مردم بردارد.

کد خبر 413097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.