۵۵۰ خودرو در اصفهان در آتش سوخت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان از آتش سوزی ۵۵۰ خودرو در ۱۱ ماه سال جاری خبر داد.

فرهاد کاوه آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بر اساس آمار به دست آمده از حریق‌های اتفاق افتاده در ۱۱ ماه سال جااری اظهار کرد: حریق خودرو با ۵۵۰ مورد در صدر حوادث حریق شهر اصفهان قرار دارد.

وی با بیان اینکه آمار بالای حریق خودرو در شهر اصفهان بیانگر لزوم توجه بیشتر شهروندان نسبت به پیشگیری از بروز این حوادث است، تصریح کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که می‌توان از بسیاری از حریق‌های ایجاد شده جلوگیری کردند و باید در این زمینه به نکات ایمنی توجه کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه درون موتور خودرو حرارت بالا است و از مواد پلاستیکی نیز در این موتور استفاده شده است، اضافه کرد: موتور خودرو هر چند وقت یکبار نیاز به بازدید دارد و باید هر شش ماه یکبار بست‌های بنزین و روغن خودرو چک شود و از سلامت سیم کشی و شیلنگ‌های بنزین و روغن مطمئن باشیم.

وی با بیان اینکه استفاده از اسپری در خودرو و استفاده از الکل در خودرو با توجه به شیوع کرونا و افزایش استفاده از این مواد خطرآفرین است، گفت: با توجه به این شرایط داشتن حداقل یک دستگاه کپول آتش نشانی سه کیلویی می‌تواند در مواقع وقوع حوادث از خسارت‌های جدی جلوگیری کند.

کاوه آهنگران با تاکید بر اینکه چنانچه خودرو دچار حریق شود کل خودرو در آتش می‌سوزد، افزود: شهروندان توجه داشته باشند در صورت بروز هر گونه حادثه قبل از هر گونه اقدام با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه برخی اعتقاد دارند چنانچه خودرو دچار حریق شود، منفجر می‌شود، افزود: چنانچه پس از حریق با سرعت درب باک خودرو باز شود انفجار رخ نخواهد داد.

حریق در ۴۰۰ منزل مسکونی در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه حریق منزل مسکونی با ۴۰۰ مورد دومین حریق پرتعداد در شهر اصفهان است، افزود: در این زمینه نیز شهروندان باید نسبت به کنترل رفتار فرزندانشان و به ویژه کودکان توجه داشته باشند چرا که در بسیاری از حریق‌هایی که در منازل اتفاق می‌افتد یا اتصال سیم کشی برق است و یا پای یک کودک در میان است.

وی ادامه داد: شهروندان باید از نگهداری وسایل کهنه در زیرزمینی منازل نیز خودداری کنند، اتصالات گاز، اجاق گاز و سیم کشی‌های برق، رابط‌های برق و دیگر پریزها را چک کنند و از کلید محافظ جان نیز در منازل استفاده شود.

کاوه آهنگران با بیان اینکه بیشترین حریق در شهر اصفهان در مناطق شمال و شرق گزارش شده است، ادامه داد: بیشترین حوادث را ایستگاه‌های شش و هفت در خیابان کاوه و پارک لاله و همچنین ایستگاه خوراسگان پوشش می‌دهند.

کد خبر 413096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.