تمهیدات ویژه برای نوروزی متفاوت در شهر اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: نوروز متفاوت اصفهان با تلاش شبانه‌روزی یک تیم هماهنگ و میزبانی گرم شهروندان از مسافران نوروزی رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش امانی در پنجمین جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، اظهار کرد: در آستانه نوروز به منظور تکریم گردشگران و شهروندان آموزش رانندگان تاکسی و اتوبوس انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور دائم پلیس در مرکز مدیریت و کنترل ترافیک در دو شیفت کاری انجام خواهد شد، افزود: به منظور تکریم گردشگران و مسافران نوروزی عوامل پلیس راهور در محور خیابان فرزانگان و ورودی باغ فدک به خصوص از ساعت ۱۸ الی ۲۴ در ایام نوروز حضور خواهند داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: در تلاش هستیم همچون سال‌های گذشته تورهای یک روزه گردشگری با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه را نیز برای گردشگران برنامه‌ریزی کنیم، همچنین از مبدا باغ فدک به مقصد ایستگاه مترو شهید علیخانی سرویس‌های اتوبوس برقرار شود.

وی با بیان اینکه معاونان ترافیک مناطق ۱۵ گانه شهر نسبت به هماهنگی با اداراتی که محوطه آن ادارات قابلیت استفاده به عنوان پارکینگ در ایام نوروز را دارند اقدام لازم به عمل آورند، گفت: نسبت به هماهنگی جهت استقرار جرثقیل‌های امداد خودرو در معابر شهری و بزرگراه‌های شهری هماهنگی لازم انجام خواهد شد.

امانی افزود: دو موضوع محل‌های ستادهای هدایت ترافیک و ممنوعیت ورود خودروها به خیابان سپاه از سمت میدان امام حسین (ع) نیز در شورای ترافیک استان پیگیری خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت اتوبوسرانی در ایام پایانی سال، اظهار کرد: از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ اسفندماه سال جاری زمان سرویس‌دهی درصدی از ناوگان خطوط منتهی به مراکز خرید و خیابان‌های اصلی شهر تا ساعت ۲۳ از طریق ناوگان بخش خصوصی افزایش می‌یابد و درصدی از ناوگان در خطوط به صورت فوق العاده در مسیرهای اصلی مشغول به کار خواهند شد.

امانی با بیان اینکه ساعات سرویس‌دهی درصدی از ناوگان خطوط مهم در میادین اصلی شهر توسط بخش خصوصی (انقلاب، جمهوری اسلامی، آزادی و…) افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: در روز تعطیل ۲۹ اسفند و دو جمعه آخر سال با توجه به افزایش حجم مسافران، تمامی ناوگان دولتی و خصوصی در خطوط فعال است.

وی ادامه داد: سرویس‌دهی به شهروندان جهت عزیمت به آرامستان باغ رضوان به خصوص در روزهای پایانی سال و نخستین روز از سال جدید با نظارت کامل و با سرفاصله زمانی مناسب انجام خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه فعالیت و بهره‌برداری از ۱۰۰ درصد ناوگان در روزهای تعطیل آخر سال جهت رضایت بیشتر مسافران انجام خواهد شد، اظهار کرد: نظارت کامل بر عملکرد فعالیت اتوبوس‌ها و ناوبران توسط مدیران مختلف حوزه شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و لزوم جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، حوزه معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تابع تصمیمات آینده مدیریت کلان شهری در ارتباط با ستاد نوروزی خواهد بود.

کد خبر 413083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.