استمرار عملیات ضدعفونی کردن معابر و امکانات شهری تا ریشه‌کنی کرونا

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: شهرداری با بکارگیری تمام امکانات خود آمادگی لازم جهت هرگونه همکاری به منظور مقابله با ویروس کرونا را دارد و استمرار عملیات گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و امکانات و تجهیزات در سطح شهر تا ریشه‌کنی این ویروس منحوس خواهد بود.

غلامرضا ساکتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دستورالعمل‌های مختلفی برای تمام کارگان در بخش‌های مختلف حمل زباله، رفت و روب و حتی کارگران فضای سبز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صادر و بر این اساس استفاده از ماسک و دستکش به صورت الزامی تاکید شده و نظارت مستمر بر این موضوع در حال انجام است.

وی افزود: پیمانکارانی که موارد ایمنی و بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکنند، از سوی شهرداری جریمه سنگین خواهند شد و با پیمانکاران متخلف برخورد می‌شود.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تمام ماشین آلات حمل زباله و ضایعات، تجهیزات و امکانات مورد استفاده در خدمات شهری، به صورت مستمر ضدعفونی و گندزدایی می‌شود، تصریح کرد: با استفاده از دستگاه‌های سمپاش موتوری و کمری، مکان‌های خدماتی و خدمات رسان از جمله سرویس‌های بهداشتی شهر طی چند نوبت در روز گندزدایی و ضدعفونی می‌شود.

وی ادامه داد: از روز گذشته در شهر اصفهان ۲۵ اکیپ با تانکرهای چهار هزار لیتری، دو هزار لیتری و یکهزار و ۳۰۰ لیتری حاوی مواد ضدعفونی کننده معابر به خصوص فضاهای پر تردد شهر از جمله روبه‌روی بیمارستان‌ها، ادارات، درب بانک‌ها، ورودی و داخل بازارها، مکان‌های اداری عمومی و پاساژها که امکان آلودگی بیشتری دارد را به صورت مهپاشی ضدعفونی می‌کند تا گندزدایی را به صورت وسیع‌تر انجام شود.

ساکتی تاکید کرد: ضدعفونی معابر در مناطق ۱۵ گانه شهر انجام می‌شود، اما در هسته مرکزی شهر و در محل‌هایی که مطب پزشکان و بیمارستان‌ها واقع شده از جمله خیابان‌های شمس‌آبادی، عباس‌آباد، چهارباغ و آمادگاه به صورت ویژه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پایانه‌های پنج گانه شهر اصفهان ضدعفونی شده و استمرار این فعالیت‌ها در سطح شهر تا ریشه‌کنی ویروس کرونا ادامه خواهد داشت، گفت: خودروهای حمل زباله نیز هر شب ضدعفونی و شست و شو می‌شود.

کد خبر 413072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.