۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
"بیمار صفر" کره جنوبی پیدا شد

تحقیقات گسترده‌ای که توسط پژوهشگران کره جنوبی انجام شد نشان داد که ۳۷ نفر از افراد مبتلا به کووید ۱۹ مسیحیانی بودند که برای عبادت به یکی از کلیساهای شهر رفته بودند؛ حال دقیقاً این افراد از طریق چه کسی به کرونا مبتلا شده بودند؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تعداد افراد مبتلا به کووید ۱۹ در کره جنوبی روز به روز افزایش می‌یابد و تا کنون بیش از سه هزار و ۶۸۵ نفر از مردم این کشور به این ویروس خطرناک مبتلا شده‌اند. تحقیقات گسترده پژوهشگران در کره جنوبی نشان داد که یکی از کشیش‌های زن در کلیسای خود تعداد ۳۷ نفر از عابدان را به این ویروس مبتلا کرد و بیش از نیمی از افراد بیمار در سراسر کشور ارتباط نزدیکی با این عابدان داشته‌اند. گزارشات حاکی از آن است که تعدادی از مردم نیز که در نزدیکی کلیسا زندگی می‌کنند دارای علائم بیماری کرونا هستند و توسط دولت برای انجام آزمایشات و مراقبت‌های ویژه قرنطینه شده‌اند.

کشیش زن ۶۱ ساله در یکی از کلیساهای معروف کلانشهر دئگو، واقع در جنوب شرقی کره جنوبی، سکونت دارد و بخش اعظم فعالیت‌ها و رویدادهای مذهبی در آن‌جا را مدیریت می‌کند. این زن در دهم فوریه به علت تب شدید به یکی از مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در شهر آورده شد و از شرکت خود در برنامه‌های مذهبی در چهار کلیسای شهر خبر داد. علیرغم تب شدید، این زن دو بار از انجام آزمایشات کرونا خودداری کرد و به کارکنان مراکز سلامت گفته بود که هیچ رفت‌وآمدی به خارج از کشور نداشته است و تنها به یک سرماخوردگی ساده مبتلا شده است.

پس از آن، آزمایشات انجام شده روی ۳۷ نفر از افرادی که به کلیسا رفته بودند، مثبت شد و ۵۲ نفر از مردمی که در نزدیکی کلیسای مربوطه زندگی می‌کنند یا برای عبادت به آن‌جا رفته‌اند، دارای علائم بیماری کرونا هستند اما تا کنون مورد آزمایش قرار نگرفته‌اند. پس از آن، از کشیش زن برای بار سوم خواسته شد تا آزمایشات لازم برای تشخیص وجود ویروس کرونا را انجام دهد که نتیجه این آزمایشات مثبت اعلام شد.

مقامات رسمی کره جنوبی انتشار ویروس کرونا در این کشور را یک رویداد فراگسترشی نامیده‌اند چرا که تنها یک بیمار آن را به تعداد زیادی از مردم منتقل کرده است. تحقیقات نشان داده است که هر فرد مبتلا به کووید ۱۹ به طور میانگین می‌تواند ویروس خود را به ۲.۲ نفر منتقل کند و به همین دلیل تعداد افراد مبتلا به این ویروس روز به روز در حال افزایش است. در حال حاضر تمام کارکنان چهار کلیسایی که کشیش ناقل ویروس کرونا با آن‌ها در رفت‌وآمد بوده است، در قرنطینه هستند و هیچ تماسی با اعضا خانواده خود و سایرین ندارند. علاوه‌براین، در حال حاضر دولت کره جنوبی تمام مدارس، دانشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، کتابخانه‌های عمومی و سایر مراکز تعطیل کرده است تا از انتشار بیشتر کووید ۱۹ خودداری کند.

کد خبر 413067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.