اجرای طرح‌های نوین در المان‌های بهاری منطقه ۹

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن سال نو طرح‌های نوین زیباسازی منظر شهری در المان‌های بهاری این منطقه اجرا شده است، گفت: حدود پنج هزار متر از جداول معابر این منطقه رنگ‌آمیزی شده است.

سید عباس روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در آستانه ایام نوروز هر ساله شهرداری منطقه ۹ همراه با مردم، ضمن خانه تکانی و توجه بیشتر به پاکیزگی شهرها با آذین‌بندی، با نصب نمادها و المان‌های شهری به استقبال بهار می‌رود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های نوین زیباسازی منظر شهری در المان‌های بهاری منطقه، افزود: تلاش شده با نصب المان‌ها و گل‌آرایی های فصلی در سطح منطقه، لحظات خاطره انگیزی برای شهروندان رقم بزنیم.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه المان‌های بهاری باید در هویت‌افزایی شهر نقش‌آفرینی کند، تصریح کرد: امسال تفاوتی ملموس را در فرآیند استقبال از بهار ٩٩ نسبت به سال‌های گذشته شاهد خواهیم بود و با توجه به جاری بودن رودخانه زاینده رود و عوامل اثرگذار بر روح و روان شهروندان در خصوص شیوع ویروس کرونا باید شرایطی فراهم شود تا شهروندان امیدواری و استقبال از سال جدید را همچون سال‌های قبل داشته باشند.

وی از رنگ‌آمیزی حدود پنج هزار متر جدول معابر در منطقه ٩ خبر داد و گفت: روکش آسفالت معابر محله زهران در خیابان میرزا طاهر و معابر فرعی و لکه گیری آسفالت آن همچنین مناسب سازی پیاده‌روی خیابان آتشگاه حدفاصل فلکه جهاد تا خیابان حجازی انجام شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: در منطقه ٩ با توجه به موقعیت مکانی حاشیه رودخانه زاینده رود، وجود عمارت منارجنبان و کوه آتشگاه در کنار ریه‌های تنفسی اصفهان در غرب شهر پنج هزار درخت، یک هزار و٨٥٠ درختچه، دو هزار و ٣٥٠ انواع گل کاشته شده و چهار هزار و ٢٠٠ متر توده‌کاری و ۱۱ هزار و ٣٠٠ متر کاشت پرچین صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه لوله‌کشی آبیاری قطره‌ای و تحت فشار جهت آبیاری فضای سبز در منطقه ۹ انجام شده است، تصریح کرد: کاشت ١٤هزار متر پرچین، بهبود کیفی خاک منطقه و کوددهی و ترمیم خاک تمام فضای سبز منطقه از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان افزود: انجام این اقدامات در منطقه با توجه به شیوع ویروس کرونا با ضدعفونی کردن معابر، صندلی‌های پارک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و سرویس‌های بهداشتی عمومی به صورت شبانه روزی همراه شده است.

کد خبر 413066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.