کاهش ۷۰ درصدی مسافرت‌های شهری در سبزوار

معاون مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سبزوار گفت: در راستای مقابله با شیوع کرونا جا بجایی مسافر درون‌شهری در این شهر از طریق ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی ۷۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا، بهزاد ریواده با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی مسافرت‌های درون‌شهری در این شهر در اثر شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: در شرایط عادی به طور میانگین روزانه ۱۳۵ هزار مسافر از طریق ۷۳ دستگاه اتوبوس فعال و هزار و ۱۸۰ دستگاه تاکسی در شهر سبزوار جا بجا می‌شوند در حالی که این تعداد هم اکنون به ۴۰ هزار و ۵۰۰ مسافر کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در هفته جاری با اشاره به شرایط حساس برای کنترل ویروس کرونا به شهروندان توصیه شده برای امور غیر ضروری از خانه خارج نشوند.

معاون مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سبزوار گفت: "پویش نه به خروج از منزل" و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا سبب کاهش ۷۰ درصدی جا بجایی مسافران درون شهری سبزوار شده است.

ریواده افزود: سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سبزوار با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، روزانه دو مرتبه ناوگان اتوبوسرانی خود را با مواد شوینده ضد عفونی می‌کند و به رانندگان تاکسی نیز آموزش‌های لازم برای ضد عفونی کردن این وسایل نقلیه داده شده است.

وی ادامه داد: با همکاری مرکز بهداشت و درمان سه دوره آموزشی برای کارمندان و رانندگان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سبزوار برگزار شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 413063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.