افزایش اعتبارات عمرانی/پروژه قطار شهری روی ریل پیشرفت

شهردار نجف آباد با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده شهرداری این شهر بر اساس رقم ۲۰۰ میلیارد تومان تنظیم شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود درآمدهای شهرداری افزایش یابد و پروژه‌های بزرگی اجرا شود.

محمد مغزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری نجف‌آباد بر مبنای رقم ۱۳۴ میلیارد تومان منعقد شده بود که به نسبت ۶۷ به ۳۳ درصد بین سرفصل‌های عمرانی و امور جاری تقسیم شده بود.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری نجف‌آباد بر مبنای رقم ۲۰۰ میلیارد تومان تنظیم شده است، اضافه کرد: از این مجموع، ۱۶۵ میلیارد تومان مربوط به عملکرد شهرداری مرکزی و مناطق پنج‌گانه در دو بخش عمرانی و جاری با سهم ۶۰ به ۴۰ و ۱۵ میلیارد تومان نیز برای سازمان‌های وابسته شهرداری در نظر گرفته شده است.

افزایش ۲۳ درصدی درآمدهای شهرداری

شهردار نجف‌آباد از پیش‌بینی ۲۰ میلیارد از محل درآمدهای غیرنقدی و فروش املاک شهرداری در بودجه سال آینده خبر داد و تاکید کرد: بودجه جاری شهرداری در سال آینده نزدیک به ۴۶ درصد رشد داشته که دلیل اصلی آن افزایش حقوق کارکنان و تبدیل وضعیت نیروهای شهداری محسوب می‌شود و در قسمت عمرانی نیز با رشد ۱۱ درصدی، شاهد ارتقای بودجه عمرانی به ۹۹ میلیارد تومان هستیم.

مغزی با اشاره به پیش‌بینی رشد ۲۳ درصدی درآمدهای شهرداری در سال آینده، تصریح کرد: در سال ۹۹ تلاش می‌کنیم در کنار ادامه روند اجرای پروژه‌های عمرانی کوچک و بزرگ در سطح شهر، تعداد دیگری از طرح‌های زیرساختی مورد نیاز شهر را کلنگ‌زنی و فازهای بعدی برخی از پروژه‌های فعال را نیز اجرا کنیم.

احداث قطار شهری نجف‌آباد به اصفهان

وی با اشاره به پروژه بزرگ قطار شهری نجف‌آباد به مقصد اصفهان، این طرح‌ها را از شاخص‌ترین پروژه‌های در دست اجرای مدیریت این شهر دانست و اظهار کرد: در دی‌ماه سال ۹۸ بعد از پیگیری‌ها و تلاش‌های بسیار زیاد، تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد منعقد شد که بر اساس آن حدود ۳۸ هکتار از اراضی این واحد دانشگاهی به ایجاد دپوی اصلی و ایجاد دو ایستگاه قطار حومه‌ای اختصاص پیدا کرد.

شهردار نجف‌آباد انعقاد و اجرای این تفاهم‌نامه را گامی مهم برای آغاز عملیات اجرایی این طرح دانست و گفت: وجود ظرفیت‌های مختلف در شهر نجف‌آباد مانند جمعیت ۴۰ هزار نفری دانشجویان مراکز مختلف، وجود مراکز صنعتی و تولیدی متعدد، جمعیت قابل توجه و قرار گرفتن در مسیر شهرهای غربی استان، بهره‌برداری از این طرح را دارای توجیه اقتصادی مناسب کرده است.

مغزی ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌های عمرانی متعددی در سطح مناطق پنج گانه شهرداری در دست اجرا است یا در آینده شروع خواهند شد که از جمله شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به اجرای اولین فاز بلوار جنوبی - شمالی کشاورز، دومین فاز بوستان زندگی، پل زندگی در بلوار شهید حجتی، المان میدان غرب، جایگاه سوخت منطقه سه، فرهنگ‌سرای صالح‌آباد، ساماندهی میدان دانشگاه و جاده مواصلاتی به جوزدان در کنار فرهنگ‌سرای کوثر در منطقه چهار و بهسازی خیابان آیت‌الله حججی اشاره کرد.

بهسازی موزه مفاخر شهر

وی با اشاره به اجرای بهسازی خانه تاریخی کبیرزاده به عنوان موزه تاریخ و مفاخر نجف‌آباد و سومین اثر مشابه در این شهر، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای احداث پردیس سینمایی، تکمیل پروژه کشتارگاه صنعتی نجف‌آباد، تکمیل شهربازی سرپوشیده، ادامه نهضت پیاده‌روسازی در سطح معابر اصلی و فرعی در کنار تکمیل اصلاحات هندسی مورد نیاز برای روانی بیشتر ترافیک از دیگر اقدامات مورد نظر شهرداری نجف‌آباد در سال آینده است.

شهردار نجف‌آباد با اشاره به پروژه شش کیلومتری محور تفریحی بوستان زندگی، اظهار کرد: به دنبال بهره‌برداری از فاز اول این پروژه مهم، به زودی بخش‌های مهمی از فاز دوم آن نیز که شامل برج بزرگ کبوترخانه و برکه آن است، افتتاح خواهد شد و پس از آن اجرای طرح‌های عمرانی به سمت گلزار شهدای نجف‌آباد ادامه پیدا می‌کند.

احداث مجموعه ورزشی روباز

مغزی از اجرای نزدیک به پنج هزار مترمربع عملیات بهسازی در بلوار شهدای غربی و بهسازی سه کیلومتر از خیابان امام خمینی (ره) شرقی به عرض شش متر خبر داد و اضافه کرد: ادامه بلوار شهدا حدفاصل بیشه تا ظفر به مساحت ۱۶ هزار مترمربع، بهسازی خیابان نمازی در دو هزار و ۳۰۰ مترمربع، بلوار باهنر در منطقه سه با طول ۱۰ هزار متر، بلوار بسیج منطقه پنج با مساحت تقریبی ۱۰ هزار مترمربع و ساماندهی خیابان بهشتی با مساحت سه هزار متر مربع از دیگر طرح‌های در دست اقدام شهرداری این شهر است.

وی یادآور شد: به دنبال احداث زورخانه شهدا در پارک لاله این شهر در سال‌های اخیر، در ماه‌های گذشته احداث یک مجموعه ورزشی روباز در نزدیکی این زورخانه با زیربنای دو هزار مترمربع همراه با زمین ورزش‌های فوتبال، بسکتبال و والیبال در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 413061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    پس یک کلمه هم از پرداخت مزد کارگران بگویید چطوری این همه پروژه را بدونه پرداخت مزد کارگران راه اندازی می کنید
  • حسین IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    سلام لطفا یک خبری در خصوص پل عجیب غریبی که داره در تقاطع بوستان زندگی و بلوار شهید حجتی زده میشه بپرسید. پایه های پل بیشتر شبیه سردر ورودی شهرهاشده جریان چیه؟