نقش‌آفرینی شوراهای محلی در مقابله با کرونا

رئیس شوراهای اجتماعی محلات مشهد گفت: اعضای شوراهای محلی در کنار ضدعفونی برخی فضاها مانند تلفن‌های عمومی و خودپردازها، اقدامات بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار را نیز به‌طور خودجوش انجام داده‌اند.

مهدیه یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شوراهای محلی در مشهد برای مقابله با کرونا اظهار کرد: در شورای اجتماعی محلات از هفته گذشته، با تمام سختی‌هایی که وجود داشت، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم آغاز شد و از هفته جاری به اعلام هشداری که از سوی وزارت بهداشت داده و اعلام شد که هفته سختی در پیش داریم، کار اطلاع‌رسانی به مردم با سهولت و نتیجه بهتری همراه بود.

وی افزود: پیش از هر چیز اول به سمت اقدامات پیشگیرانه رفته و خانوارهایی که به‌طور طبیعی اقلام بهداشتی در سبد مصرفشان نبود شناسایی شده و در بین آن‌ها توسط شوراهای محلی پک اقلام بهداشتی و بروشورهای اطلاع‌رسانی توزیع شد.

رئیس شوراهای اجتماعی محلات مشهد تصریح کرد: حجم وسیع حاشیه‌نشینی و مناطق کم برخوردار در شهر مشهد باعث شده که توجه به این مناطق در مقابله با شیوع کرونا بیشتر احساس شود و اعضای شوراهای محلی در کنار ضدعفونی برخی فضاها مانند تلفن‌های عمومی و خودپردازها، اقدامات بهداشتی در این مناطق را نیز به‌طور خودجوش انجام دهند.

وی در رابطه با برگزاری انتخابات شوراهای محلی شهر ادامه داد: انتخابات در کمتر از ۱۰ محله باقی مانده که به دلیل شیوع کرونا و لغو اجتماعات مردمی، ناچارا در سال آینده انجام خواهد شد.

یاوری با اشاره به اینکه طبق قانون پنج درصد از بودجه شهر مشهد توسط محلات پیشنهاد داده می‌شود، خاطرنشان کرد: پروژه محله ما در همین زمینه اجرا و برای ۱۰۳ محله در دو مرحله و در هر محله تا سقف ۳۰۰ میلیون اعتبار اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه تمام مراحل این پروژه‌های محلی با نظر مردم و راهبری شوراهای محله طرح‌ریزی شدند، افزود: امیدواریم همه ۱۷۰ محله مشهد در سال ۹۹ بتوانند از این امکان برای ایجاد پروژه‌های محلی استفاده کنند.

کد خبر 413054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.