۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
هواوی Y9s چه ویژگی‌هایی دارد؟

Huawei Y9s یکی از گوشی‌های میان رده جدید هواوی است که از پردازنده هشت هسته‌ای و حسگر اثر انگشت بهره می‌برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هواوی Y9s، نسخه ارتقا یافته گوشی هواوی Y9 Prime است. این میان رده نسبتاً جدید هواوی در دو سمت خود از ورقه‌های شیشه‌ای بهره برده و روکش پلاستیکی نسبتاً ضخیمی روی آن وجود دارد. وزن این گوشی ۲۰۶ گرم و دارای نمایشگر ۶.۵۹ اینچی است. نسبت نمایشگر به بدنه این دستگاه ۹۱ درصد بوده و رزولوشن صفحه نمایش آن ۱۰۸۰p با تراکم پیکسلی ۳۹۱ پیکسل بر اینچ است. نمایشگر Y9s از نوع LCD بوده و با فناوری LTPS IPS تولید شده است.

حسگر اثر انگشت هواوی Y9s با کلید پاور آن ادغام شده است. شرکت هواوی ادعا می‌کند که حسگر اثر انگشت تنها به ۰.۳ ثانیه زمان نیاز دارد تا اثر انگشت کاربر را شناسایی کند. پورت سیم کارت و کارت حافظه microSD (درگاه مشترک با سیم کارت دوم) در لبه بالای Y9s قرار دارد. دریچه اسپیکر، پورت شارژ USB 2.0 Type-C و جک ۳.۵ میلی‌متر هدفون در لبه پایین گوشی قرار گرفته است؛ این گوشی در برابر آب و گرد و غبار مقاوم نیست.

حذف دوربین سلفیهواوی Y9s، از قاب جلویی، فضای نمایش بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سنسور دوربین اصلی این گوشی ۱۶ مگاپیکسل است و در قسمت پشت آن نیز دوربین سه گانه وجود دارد که با چینش عمودی و اندکی برآمدگی در گوشه بالایی سمت چپ تعبیه شده است. کمی پایین‌تر از دوربین‌ها، فلش LED به چشم می‌خورد. سنسور اصلی با اندازه ۴۸ مگاپیکسل دارای زاویه عکاسی عریض بوده و سنسور فوق عریض نیز با اندازه ۸ مگاپیکسل در این دوربین گنجانده شده است. یک دوربین سنسور عمقی دو مگاپیکسلی نیز برای عکاسی پرتره در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

پردازنده این گوشی از نوع هایسیلیکون Kirin 710F با معماری ۱۲ نانومتری است. این پردازنده هشت هسته‌ای متشکل از دو کلاستر چهار هسته‌ای بسیار بهینه و قدرتمند همه فرمان‌ها را اجرا می‌کند. یکی از مزیت‌های قابل توجه هواوی Y9s، تقسیم‌بندی دو کلاستری آن است که در مصرف انرژی بهینه‌تر است. گوشی هواوی Y9s به گرافیک Mali-G51 MP4 مجهز است؛ بنابراین توان اجرای بازی‌های نیمه سنگین را برای کاربر فراهم می‌کند. این مدل گوشی دارای رم شش گیگابایتی و حافظه سریع ۱۲۸ گیگابایتی است.

باتری در نظر گرفته شده برای هواوی Y9s، چهار هزار میلی آمپر ساعتی است که در صورت استفاده معمولی به راحتی تا یک روز و نیم می‌تواند انرژی مورد نیاز گوشی را تأمین کند. هواوی ادعا می‌کند که Y9s تا ۸۰ ساعت پخش موسیقی، ۹ ساعت پخش ویدئو و ۴۰ ساعت مکالمه 3G مداوم، کاربر را همراهی خواهد کرد. این گوشی از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند، اما با قدرت شارژ ۱۰ واتی، برای شارژ دوباره به مدت زمان زیادی نیاز ندارد، به طوری که ظرف مدت زمان ۳۰ دقیقه به میزان ۲۷ درصد شارژ می‌شود. گوشی هواوی Y9s در دو رنگ براق Midnight Black و Breathing Crystal به فروش می‌رسد؛ رنگ دوم دارای طیفی از رنگ‌های بنفش تا آبی کم‌رنگ است.

کد خبر 413037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.