نقش ویتامین D در مقابله با کروناویروس چیست؟

ویتامین D می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدنی کمک کند؛ در نتیجه مقابله با ویروس کرونا را راحت‌تر خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویتامین D معمولاً به صورت سنتز پوستی در اثر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب تولید می‌شود؛ البته منظور از نور آفتاب، نور مستقیم خورشید است که بیشتر در فصل تابستان می‌توان از آن بهره برد، نه نوری که از پشت ابر یا شیشه به بدن ما می‌تابد. بنابراین بیشتر مواقع تأمین ویتامین D مورد نیاز بدن از این طریق امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود که از طریق مصرف مکمل و با مشورت متخصصین این کمبود تغذیه جبران شود.

نتایج بررسی‌های محققان نشان داده است که به منظور بهبود سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن، مصرف ۸۰۰ تا هزار واحد ویتامین D به صورت روزانه تأثیر بیشتری نسبت به دریافت مگادوزهای ۸۰ هزار واحدی را در ماه دارد. ویتامین D به صورت اشکال مختلف مانند فرم پاستیل و مکمل‌هایی مانند مولتی ویتامین مینرال یا مکمل‌های تک‌ویتامینی موجود است که باید هنگام مصرف به برچسب و دوز آن توجه لازم شود.

به گفته متخصصان تغذیه، با توجه به شرایط موجود در سراسر جهان و شیوع گسترده ویروس کرونا، بهتر است مصرف مواد غذاهایی که حاوی مواد غذایی تأمین کننده ویتامین D است در اولویت قرار بگیرد. بر اساس مطالعات محققان ویتامین D به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند؛ بنابراین در صورت کمبود این نوع ویتامین مقابله با ویروس کرونا دشوارتر می‌شود.

کد خبر 413036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.