تشکیل گروه‌ مردمی برای مقابله با کرونا در شهرداری بیرجند

شهردار بیرجند از تشکیل گروه مردمی دوام خاوران برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: این گروه داوطلب واکنش اضطراری محلات جهت مدیریت بحران و مقابله با کرونا است.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید با اشاره به راه‌اندازی گروه مردمی دوام خاوران برای مقابله و مدیریت بحران کرونا، اظهار کرد: این گروه با نام اختصاری دوام خاوران و به معنای داوطلب واکنش اضطراری محلات جهت مقابله با این بحران در نظر گرفته شد.

وی افزود: ضمن تشکر از تلاش همکاران در مجموعه‌های مختلف باید مسئولیت‌پذیری و دغدغه افراد در این زمینه بیشتر شده و تمامی برنامه‌ریزی‌ها، تلاش‌ها و فعالیت‌های افراد محدود به این مساله شود.

شهردار بیرجند با بیان اینکه شهرداری بعد از جامعه پزشکی دومین ارگانی است که باید در این زمینه اقدامات جدی انجام دهد، خاطرنشان کرد: جز با رعایت بهداشت هیچ مصونیتی در برابر این بیماری وجود ندارد.

جاوید اضافه کرد: دستورالعملی جهت ابلاغ به کارکنان شهرداری در حوزه‌های مختلف برای رعایت موارد آن تهیه می‌شود، همچنین تا پایان سال فعالیت آبدارخانه‌ها محدود خواهد شد.

وی گفت: حوزه کارپردازی شهرداری نسبت به تهیه وسایل حفاظت فردی شامل ماسک، ژل و مواد ضد عفونی کننده برای کارکنان اقدام کرده و همچنین نسبت به قراردادن مواد ضدعفونی‌کننده در ورودی‌های شهرداری، مناطق و سازمان‌ها جهت ارباب رجوع اقدام خواهد شد.

شهردار بیرجند ادامه داد: تجهیزات فردی برای نیروهایی که ارتباط مستقیم با این مساله دارند شامل نیروهای سازمان آرامستان و پاکبانان فراهم شود و دست‌فروشان، بازارهای محله‌ای و چهارشنبه بازار تا رفع شدن کامل خطر شیوع، تعطیل خواهد شد.

جاوید با اشاره به اختصاص مواد ضدعفونی برای دستگاه‌های کارت خوان در بازارهای شهرداری عنوان کرد: در خصوص بحث سقاخانه‌ها مکاتبه‌ای با اداره اوقاف انجام و ضد عفونی سطوح به صورت متمرکز انجام شود.

وی تاکید کرد: تعدادی کوله سمپاش جهت استفاده خود جوش مردم توسط شهرداری تهیه شود و با فراهم نمودن مواد ضد عفونی و اطلاع رسانی از طریق سمن‌ها و مساجد برای ضد عفونی کردن شهر اقدام می‌شود.

شهردار بیرجند با اشاره به تهیه دستکش برای کارگران خدمات شهری و لزوم توجه به موارد بهداشتی در خصوص این افراد تصریح کرد: حوزه منابع مالی بودجه‌ای به مساله مقابله با بحران کرونا اختصاص می‌دهد تا از این طریق موارد مورد نیاز را تهیه کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 413004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.