کتابخانه‌ای برای پرورش درختان در کانون کرونای اروپا!

میلان، دومین شهر پرجمعیت ایتالیا و مرکز ناحیه لومباردی در شمال این کشور که اکنون در حال مبارزه با کرونا است، در نزدیکی یکی از ایستگاه‌های پرتردد قطار شهر میزبان کتابخانه‌ای است که به جای کتاب، پوشیده از درختان سبز است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در یک دهه اخیر پوشش سبز به جنبشی عظیم در میان معماران سراسر دنیا به خصوص کشور ایتالیا تبدیل شده است. برنامه‌ریزان شهری، معماران و طراحان با همکاری هم تلاش کرده‌اند از مکان‌های بدون استفاده ایتالیا برای ایجاد فضاهای سبز بهره برند و مردم را با طبیعت آشتی دهند. برنامه‌ریزان شهر میلان به پیروی از این جنبش تصمیم گرفتند در یکی از مناطق تجاری و پر تردد شهر محله‌ای سبز، مملو از گل‌ها و درختان زیبا احداث کنند تا شور و نشاط تازه‌ای به تاجران و ساکنان منطقه ببخشند.

در این فضای سبز جدید کتابخانه‌ای با بیش از ۴۵۰ درخت از ۱۹ گونه متفاوت و همچنین ۹۰ هزار گیاه نظیر پیچک، گیاه دیواری و بوته در میان محله تجاری بتنی خودنمایی می‌کند. کتابخانه سبز میلان فضای سبزی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع را در بر گرفته است و پیوند عمیقی بین ساکنان منطقه و طبیعت به وجود آورده است. این کتابخانه به جنگل عمودی میلان اشراف کامل دارد که این جنگل از دو برج مسکونی پوشیده در ۸۰۰ درخت، چهار هزار و ۵۰۰ گل و ۱۵ هزار گیاه تشکیل شده است. فضای سبز تعبیه شده روی دو آسمان‌خراش مسکونی چنانچه روی زمین قرار می‌گرفت، فضایی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع یعنی چیزی بیش از سه و نیم زمین فوتبال را به خود اختصاص می‌داد.

زیبایی منحصربه‌فرد جنگل‌های عمودی میلان به حدی است که بسیاری از معماران در سراسر جهان با الهام از این جنگل‌ها در شهرهایی نظیر لوزان در سوئیس، اوترخت در هلند و شهرهای نانجینگ و لیوژو در چین دست به طراحی پروژه‌هایی مشابه زده‌اند. شهر جنگلی لیوژو واقع در گوانگشی چین بلندپروازانه‌ترین جنگل شهری است که قرار است به عنوان محلی برای سکونت ۳۰ هزار نفر مورد استفاده قرار گیرد. معماران در نظر دارند ساختمان‌های این شهر را در ۴۰ هزار درخت و یک میلیون گیاه پوشش دهند و فضای سبز اعجاب‌انگیزی برای ساکنان به‌وجود آورند.

شهر جنگلی لیوژو با هدف از میان برداشتن آلودگی هوا احداث شد و طراحان آن پیش‌بینی کرده‌اند که پوشش سبز این منطقه در هر سال حدود ۱۰ هزار تن گاز دی‌اکسید کربن و ۵۷ تن ماده آلاینده را به خود جذب کند. این جنگل سبز سالانه بیش از ۹۰۰ تن اکسیژن نیز تولید خواهد کرد و هوایی کاملاً پاک برای ساکنان خود به ارمغان خواهد آورد. پوشش سبز جنگل عمودی لیوژو باعث کاهش دمای محیط و افزایش تنوعی زیستی برای سکونت پرندگان، حشرات و حیوانات کوچک خواهد شد.

کد خبر 413002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.